Hej!
Vi ska bygga ut 60kvm under 2005 och söker efter någon erfaren och vänlig person som vill dela med sig av ett bra förfrågningsunderlag.
Vill skapa förutsättningar för att få in jämförbara anbud från olika byggmästare.
Är det någon som har ett detaljerat och bra förfrågningsunderlag, får Du gärna maila det till mig.

sodravagen3@hotmail.com
Tack snälla
Häls Klaes
 
Hmm, vad är ett bra förfrågningsunderlag?
Hur stor chans är det att ev. delgivna förfrågningsunderlag passar dina förutsättningar?
Nej, ta kontakt med någon som hjälper dig att ta fram ett förfrågningsunderlag tillsammans med dig!
Annars får du kanske tegelfasad fast du önskade träfasad på utbyggnaden... Men du kanske tänkte skriva om förfrågningsunderlaget där det passar?
Vill du skriva det själv från början så är det bara att skaffa AMA och sätta igång för det finns tyvär inga färdiga förfrågningsunderlag som passar för alla förutsättningar.
Med lite mer info så kanske någon på forumet som utfört liknande bygge kan hjälpa dig.. Lycka till
 
Bra synpunkt!
Utbyggnaden motsvarar 60kvm och innefattar v-rum, sovrum. d.v.s inga våtutrymmen.
Utvändigt ska det vara putsfasad, fast det inkluderas inte förfrågningsundelaget.


Häls Klaes
 
Jag kan nog inte hjälpa dig eftersom jag arbetar med att ta fram förfrågningsunderlag och bygghandlingar för elinstallationer endast.
Jag har dock fri tillgång till massor av byggbeskrivningar från alla de projekt jag är inblandad i. Dessa brukar oftast vara copyrightade av den arkitekt eller byggingenjör som upprättat dem.
Kan du bara lite själv så är det inte så svårt att göra en "enklare" beskrivning där du anger matrialval, toleranser m.m. Skriv som du vill ha det och gå sedan ut och fråga byggfirmorna. Det är ju bara 60 m2 och ingen fotbollshall.
Men vill du ha en vattentät beskrivning och verkligen få med allt så är det enda raka att gå till en byggingenjör.
Vitsen med att vi projektörer arbetar fram så avancerade förfrågningsunderlag är just för att ALLT skall komma med precis som beställaren vill ha det och inget ska tillkomma. Dokumenten är ju en beskrivning som entreprenören åtar sig att arbeta efter. Det som beskrivs är det man får!
 
Jag har ett par offertmallar som jag kan maila över i morgon. Tyvärr ligger de på en annan dator så det går inte att skicka dom tidigare. ;)
 
Är också intresserad av en bra mall :D

mvh bosse
 
var får man tag på offertmallar?

Mvh
 
sirbo & mjau: Skicka direktmeddelande eller maila mig era adresser, så kan jag maila ett par mallar. ;)
 
Skickat per mail
Bugar och bockar, du är en klippa! :)
 
sirbo skrev:
Bugar och bockar, du är en klippa! :)
:-[ Åja, tycker bara det bär roligt att kunna hjälpa någon. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.