...att inreda ett hus invändigt?

Invändigt är det alltså helt tomt. Det ska upp några väggar, tak, golv, vatten, el, kök, badrum osv.. allt mao!
Har ni någon liten spekulation om hur lång tid man får räkna med om en person jobbar 8 tim/dag, 7 dagar i veckan och har hjälp av en person två av dom dagarna varje vecka..

Är tacksam för svar, spekulera vilt bara!! Svårt att få rätt grepp om saken.

Mvh. Emma ::)
 
3-4 personer heltid under knappt 3 månader tog mitt hus att göras invändigt efter att stommen var uppe. Visserligen ett litet hus på 106 kvm, 1 1/2-plan, men storleken är inte den största delen av jobbet. Innetrapp, kök, badrum, bastu, extraWC. Sedan får du inte glömma ventilation och värmeanläggning ...

Min beräkning är i allra högsta grad höftad ;) - jag tog allt på generalentreprenad - fler, mer praktiska, forumister har säkerligen mer relevanta beräkningar. Så det gäller alltså bara att multiplicera mantimmar!
 
För snickaren hos oss tar det 4 månader (huset är på 174 kvm) att göra allt ensam (!), undantaget vatten, el, målning och plattsättning som handlas upp av andra. Men då arbetar han också en hel del kvällar och helger.
 
3månader tog vårat hus att färdigställa på insidan av 2 snickare kanske gått lite fortare om vi fått takstolarna i tid och att det inte varit semester.. ::) Men det var förståss allt invändigt, genom att vi valde lösvirkes hus.. ;)
 
Dom muntrade upp något! ;)
Vi har nämligen tidspress på oss nu. Tre månader framöver, sen har vi inte vårat nuvarande boende kvar.. Men vi kan tänka oss att bo på en byggarbetsplats ett tag. Så allt behöver inte vara klart direkt. Bara det går att bo där så att säga.
Vi sliter som djur nu och det är bara att köra!! :)
 
Hemmakatten
[quote author=emsan link=1160075742/0#5 date=1160153033Men vi kan tänka oss att bo på en byggarbetsplats ett tag. Så allt behöver inte vara klart direkt. Bara det går att bo där så att säga.
Vi sliter som djur nu och det är bara att köra!!  :)[/quote]
Vi har bott i husvagn på vår tomt sedan den 25 april. Toa, handfat, dusch o tvättmaskin i liten bod bredvid. Räknar med att flytta in före jul, då utan att kök o badrum är klart. Allt går! Se det som ett äventyr! Och slit lite lagom, att slita ut sig tjänar ingen på.:)
 
1000 timmar skulle jag gissa på. Sedan får du själv dividera med hur många timmar per dag ni kan avsätta.
 
Jag har byggt vårat hus själv från stomrest plus att jag gjorde formen till betongplattan
inkl avlopp,golvvärme och armeringen. det har tagit ca 15 månader jag är självklart inte färdig än. det återstår en hel del lister att banka dit!
Plus att det ena badrumet är bara gipsat och förberet för kakling. Sen saknas det golv i två rum (parkett)!

Att tillägga; jag har aldrig rest en vägg el dylikt innan jag tog mig an detta projekt!
Har även jobbat heltid(på mitt ordinarie jobb (truckförare)) förutom 5 veckors semester i sommras

Hus 153 m2
Garage 30m2

Skulle tänka mig att bygga ett till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MVH Extruder
 
Om du nu har en hustru hoppas jag hon inser att du är värd guld >:(

Om inte får du väl dra ut detta inlägg på papper ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.