Jag funderar på att snickra ett nytt matbord men för att minska ned på arbetet så är planen att köpa ett färdigt underrede. Vet någon vart jag kan få tag på underreden? Skulle det kosta skjortan att gå till en smidesverkstad och få ett custom-bygge?
 
Hej!

Vi beställde en bordskiva från en lokal möbelsnickare eftersom vi ville ha speciella mått. Sedan gick vi till en vanlig möbelaffär och tittade ut ben som vi ville ha och beställde dem. Benen kostade 340 kr totalt och gick under beteckningen reservdel. Vi fick dessutom på köpet med skenor för iläggskivor vilket vi inte behövde men kan kanske komma till användning en annan gång.
 
Hej!

Möbelaffären heter lokalt Finnmöbler men jag tror att de ingår i den stora kedjan Europamöbler.

Fråga kan du ju i allafall göra.
 
Glömde en sak. Jag tror inte heller att det skulle kosta skjortan att gå till en smidesverkstad och göra en specialbeställning.

Vi har gjort massor av specialbeställningar från både möbelsnickare, stenfirmor och smidesverkstäder under vår köksrenovering och hittills har inget blivit dyrare än vanliga standarprodukter av mellanhög nivå, typ vad du hittar på MIO-möbler och Europamöbler ,så gör i allafall ett försök och be att få offerter så kan du ju göra en bedömning om det är värt det.
 
Con skrev:
Hej!

Vi beställde en bordskiva från en lokal möbelsnickare eftersom vi ville ha speciella mått. Sedan gick vi till en vanlig möbelaffär och tittade ut ben som vi ville ha och beställde dem. Benen kostade 340 kr totalt och gick under beteckningen reservdel. Vi fick dessutom på köpet med skenor för iläggskivor vilket vi inte behövde men kan kanske komma till användning en annan gång.
Skenor för iläggsskivor !!! :p

Såna skulle jag behöva till mitt tänkta matbord.

Jag tänkte köpa en lång, 80 cm. bred bänkskiva, skruva på snygga ben, kapa iläggsskivor både till höger och vänster men jag undrade just om man kunde köpa beslag till iläggsskivor.

Tror du att det är den typen av skenor som jag skulle använda ??
Hur ser de ut ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.