Poolplanering pågår för fullt och det ser ut som att det kommer att landa i en standard rektangulär 4x8.

Undrar om det finns automatiskt poolskydd som är säkert men inte kostar skjortan? Bor många barn i närheten och skulle helst vilja installera ett automatiskt skydd (passar inte med 'pooltak' i vår trädgård). Någon som kan ha några tips?
 
Jag har bara sett automatiska som kostar skjortan, iaf med mina skjortmått mätt..
Ribcover?

Efter fyra säsonger så ångrar jag som så många andra att jag inte satsade på en trappa. Bara ett tips.
 
:D ja, det är enligt mina skjortmått också…

Covrex ser ju perfekt ut, men är tyvärr ngt för dyrt.

Har du Ribcover Liemannen? Nöjd i så fall? Tänker bara på att man så enkelt som möjligt ska få av & på överdraget. Eftersom många barn i området så behöver man ju dra på det så fort man åker hemifrån.
 
Pooltak är inte snyggt, men oerhört praktiskt. Ett lågt tak behöver inte sticka ut så fruktansvärt och det går fortfarande utmärkt att bada under.
 
Vill helst undvika pooltak (även om jag verkligen förstår alla fördelar - förlåt alla som bygger pooltak…) Tror att vår trädgård helt enkelt är för liten för det, kommer att dominera totalt.
 
Ja så är det och vi har det likadant. Men jag skulle aldrig välja bort taket ändå. 3000 spänn om året för att hålla 32 grader från 1 maj till mitten på september med värmepump. Så blir det inte utan tak.....
 
  • Gilla
Dudeish och 1 till
  • Laddar…
60 000 kr oförhandat fick jag pris på från Poolfabriken (Auto lamell på rulle, med anpassning för trappa).

Ska också bygga pool 4*8 meter, men har ett helt nybygge att stå i så inte kommit så mycket längre än att bara ta in priser för att se ungefär vad hela poolprojektet kommer gå på. Räknar med att det landar på ca 250-300 000 kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.