är det någon som har tips på hur man får bort rattstången på en stiga park ca 1994 års model.
har provat att knacka ur fjädersprinten och slagit med slägga men den sitter fast. Ratten får jag bort men inte rörbiten som ratten sitter i. Tips motages tacksamt
 
...börja med att skaffa sprängskiss på traktorn...
Du kan ju alltid ta med den upp till www.evp.nu så fixar han det åt dig iof...
 
Krilleman
På min 2002:a från sent 80-tal ser det ut såhär om det kan vara till hjälp:

Scan-130529-0001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett mer korrekt svar kan du nog få om du skriver vilken modell du har och om du inte vet det skicka upp en bild på klipparen!
 
Ursäkta att jag inte sett era svar. Det är en Park årsmodel 92 så krillemans skiss stämmer på ratt och rattstång vad jag kan se. Det jag har problem med är att skilja på är ratt och detalj märkt 8, jag har knackt ur rörsprinten (4) och försökt att dra/slå ratten uppåt men det rubbar sig inte. Så jag tänkte höra om det är någon som har plockat den där. Eller skall man vara tvungen att plocka isär längre ner vid kedjan på styrvajern
 
Har samma problem, har en Stiga Park 12 -91 med en glapp rattstång. Har slagit ur sprinten (4), men stången sitter fast som berget. Fick du isär din?
 
Problemet är löst för min del. Jag sågade av stången som kedjedrevet sitter på i skarven straxt under sprinten, så att jag fick loss delarna och kunde jobba med dom. Såg då att bussningarna var rejält slitna så jag svarva nya och svetsa på axeln den bit jag sågat bort och satte upp rattstången i en press för att få ut stumpen som blev kvar. När alt var borta så såg jag två skruvar som sitter på det undre röret under panelen dom är märkta som nr 10, det kan gå att ta bort dom och sedan få bort hela rattstången. lägger in två bilder på före och efter. före.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
efter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.