D09
Synd att min panna ( Hargassner hv40 ) inte är med, hade varit kul o se en jämförelse. 😭
 
D09 skrev:
Synd att min panna ( Hargassner hv40 ) inte är med, hade varit kul o se en jämförelse. ��
Men framförallt glömde de ETA... The best of The best..:cool:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ETA 30 ligger 93%.
Som värmebaronen
 
D09
Andreas_Hansson skrev:
ETA 30 ligger 93%.
Som värmebaronen
Kollade på Hargassners hemsida, enligt den ligger de på 95%.

Hade varit kul o se vad dyrgriparna får på ett oberoende test :)
 
D09
Kom på en sak som min panna inte kan men min tvättmaskin ;)

Räkna ner till nästa ilägg :)
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
Tror knappast värmebaronen har 93 % verkningsgrad efter du eldat några brasor! De liggande bökigt dragna tuberna är nog rejält sotiga. :p
 
Värmebaronen kostar ju 71 000.För dom pengarna tycker man att den skulle sota sig själv..
 
D09
Andreas_Hansson skrev:
Värmebaronen kostar ju 71 000.För dom pengarna tycker man att den skulle sota sig själv..
Har inte den spaksotning?
 
D09 skrev:
Har inte den spaksotning?
Den har ju fått pris för sin design. Det är viktigt.....
 
  • Gilla
pellas
  • Laddar…
Nåja att en svensk tillverkare gör pannor med en verkningsgrad på 93% får väl ändå ses som något bra. Jag köper heldre en svensktillverkad panna om den är lika bra som en annan österikisk/tysk panna.

Säger han som har en danskjävul i pannarummet..
 
  • Gilla
knekten
  • Laddar…
Värmebaronen är ju ett stort svart skämt, fast dom har ju iallafall gjort ett försök, men när dom upptäckte att det dom uppfunnit vad precis samma skitpanna som dom redan har(fast med lambdasond) fick dom lov att pimpa upp utsidan lite för att kunna sälja den...

Det är väl en OK panna, fast med ett minimalistiskt vedmagasin och ingen spaksotning(???).

Då är nog CTC eller gasselle att föredra framför Värmebaronen.. Enligt min mening.
 
D09
ichgary skrev:
Värmebaronen är ju ett stort svart skämt, fast dom har ju iallafall gjort ett försök, men när dom upptäckte att det dom uppfunnit vad precis samma skitpanna som dom redan har(fast med lambdasond) fick dom lov att pimpa upp utsidan lite för att kunna sälja den...

Det är väl en OK panna, fast med ett minimalistiskt vedmagasin och ingen spaksotning(???).

Då är nog CTC eller gasselle att föredra framför Värmebaronen.. Enligt min mening.
Man ska nog inte underskatta dom på sikt.

Gillar deras design och så småningom så har dom nog kommit ikapp, dom verkar ha fattat det där att dom måste utvecklas och då kan mycket hända :)

Tror man kan komma ikapp väldigt snabbt idag med rätt rekrytering ( kompetens ) och 10 år efter kan man nog fasa ut snabbt när det finns facit :)
 
Och trots det lyckades dom inte.. 😳 deras knasiga sotning från fronten omöjliggör en tillfredställande vedvolym.. Snygg, visst men det räcker inte när det gäller vedpannor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.