Hej, jag bor i en hyresrätt och får alltså inte göra riktigt som jag vill. Mitt badrum är väldigt litet och förvaringen är minst sagt begränsad. Jag vet att man inte ska borra upp grejer inne i badrummet men jag hade väldigt gärna velat ha upp två hyllor ovanför toaletten. Hade tänkt mig ikeas "linjal" glashyllor. http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/50201874/?cid=se>ot>ikea_app_shop_online
Nu till min fråga: Hade de funkat att sätta upp en sån här med skumtejp? Alltså dubbelhäftande byggtejp och hur pass mycket skada hade det gjort på väven? (Tror det är väv på väggarna).
 
Hej och välkommen till Byggahus, Victoria!
Om du har målad väv på väggarna skulle jag inte rekommendera dig att fästa upp något med tejp. Om det däremot är kakel så finns det en mängd produkter som går att sätta upp utan att borra i väggarna. Gå till ditt närmaste byggvaruhus så kan du se vad det finns att välja på.
Det går att borra upp hyllor i ditt badrum om du har väv. Viktigt då är att täta skruven ordentligt med våtrumssilikon eftersom du bryter tätskiktet. Kanske kan du fråga din hyresvärd vad som är tillåtet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.