Status
Inte öppen för fler kommentarer.
kan väl påpeka att om de inte har f-skatt så begår du brott om du inte betalar in arbetsgivaravgifterna och skatt till staten..
 
  • Gilla
Mogg och 1 till
  • Laddar…
Så nu för andra gången är det nog dags att avsluta detta samtal,
det blir lite fånigt när samma frågor och argument upprepas hela tiden. En rekommendation är att först ta del av tidigare konversation innan inlägg då blir det mer givande. Först var det ifrågasättande av arbetets kvalitet, sedan allmän moralen som övergick till kriminella som döms i England, och nedbajsade parkeringsplatser, det finns ingen ände på vad som kommit upp efter mitt inlägg att I Gustavsberg har engelska och rumänska stenläggare gjort bra jobb hos mig och hos flera andra i området. Kanske är det tråden i sig som behöver ifrågasättas, eftersom den innehåller så lite av de förstahandsupplevelser och värdefulla råd som annars är så värdefulla på byggahus.se.
 
Lennart L skrev:
Så nu för andra gången är det nog dags att avsluta detta samtal.
Och du skäms tydligen som en hund för att du är skattesmitare,
så du vågar inte erkänna det?
Krackelerar självbilden lite grand?
 
Häftigt att man skapar en profil på bh bara för att tala gott om brottslingar, och blir totalt överkörd av samtliga läsare för att man inte förstår vad som är rätt och fel.
 
  • Gilla
ekblom och 1 till
  • Laddar…
Lennart L skrev:
Så nu för andra gången är det nog dags att avsluta detta samtal,
det blir lite fånigt när samma frågor och argument upprepas hela tiden. En rekommendation är att först ta del av tidigare konversation innan inlägg då blir det mer givande. Först var det ifrågasättande av arbetets kvalitet, sedan allmän moralen som övergick till kriminella som döms i England, och nedbajsade parkeringsplatser, det finns ingen ände på vad som kommit upp efter mitt inlägg att I Gustavsberg har engelska och rumänska stenläggare gjort bra jobb hos mig och hos flera andra i området. Kanske är det tråden i sig som behöver ifrågasättas, eftersom den innehåller så lite av de förstahandsupplevelser och värdefulla råd som annars är så värdefulla på byggahus.se.
"engelsmän" som använder sig av Rumäner. Där ringer det varningsklockor. Läs bara någon av de länkar som det hänvisats till i tråden.
 
Lennart L skrev:
Så nu för andra gången är det nog dags att avsluta detta samtal,
det blir lite fånigt när samma frågor och argument upprepas hela tiden.
Att vissa frågor upprepas gång efter gång är att dom inte blir besvarade, den/dom som har svar på frågorna slingrar sig hela tiden.
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Lennart L skrev:
Så nu för andra gången är det nog dags att avsluta detta samtal,
det blir lite fånigt när samma frågor och argument upprepas hela tiden. En rekommendation är att först ta del av tidigare konversation innan inlägg då blir det mer givande. Först var det ifrågasättande av arbetets kvalitet, sedan allmän moralen som övergick till kriminella som döms i England, och nedbajsade parkeringsplatser, det finns ingen ände på vad som kommit upp efter mitt inlägg att I Gustavsberg har engelska och rumänska stenläggare gjort bra jobb hos mig och hos flera andra i området. Kanske är det tråden i sig som behöver ifrågasättas, eftersom den innehåller så lite av de förstahandsupplevelser och värdefulla råd som annars är så värdefulla på byggahus.se.
Har du kvitto på jobbet och hade de F-skatt? Om du inte blir nöjd när/om skador visar sig, har du möjlighet att reklamera? Kom igen nu!!
 
KnockOnWood skrev:
Och du skäms tydligen som en hund för att du är skattesmitare,
så du vågar inte erkänna det?
Krackelerar självbilden lite grand?
Börjar inte detta bli alltför flagranta och överdrivna personangrepp KnockOnWood? Du som jag har säkert betalat någon svart, mer än en gång. Erkänn nu ;)

Tråden påminner lite om denna gamla favorit anvanda-endast-svenskregistrerade-hantverkare-jobbens-skull, fast med omvänt fokus. Där var det självklart att utländska hantverkare skulle få verka i Sverige, och konkurrera med låga priser. Ok, givetvis gäller f-skattesedel, städat och ordning även om dessa ord knappt förekom i den 1000 inlägg långa tråden. En svarte petter som det var kul att hacka på fanns där i alla fall...

Vore det inte bättre med en lite mer nyanserad diskussion? Hur stort är egentligen detta problem? Gäller det alla utländska stenläggare? Hur kommer det sig att så många i denna tråd har en sådan insikt och så dåliga erfarenheter?
 
  • Gilla
Flamman och 3 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Börjar inte detta bli alltför flagranta och överdrivna personangrepp KnockOnWood? Du som jag har säkert betalat någon svart, mer än en gång. Erkänn nu ;)
...
Du har alldeles rätt!
Nu är det min tur att skämmas som en hund :surprised:
Min ursäkt till både dig och Lennart L!
 
  • Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Jag "hyrde" grannens bil idag för 50 spänn, svart :surprised:
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Jag "hyrde" grannens bil idag för 50 spänn, svart :surprised:
Nej, du "lånade" bilen, och betalade den förbrukade bensinen själv!
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Lennart L skrev:
Så nu för andra gången är det nog dags att avsluta detta samtal,
det blir lite fånigt när samma frågor och argument upprepas hela tiden. En rekommendation är att först ta del av tidigare konversation innan inlägg då blir det mer givande. Först var det ifrågasättande av arbetets kvalitet, sedan allmän moralen som övergick till kriminella som döms i England, och nedbajsade parkeringsplatser, det finns ingen ände på vad som kommit upp efter mitt inlägg att I Gustavsberg har engelska och rumänska stenläggare gjort bra jobb hos mig och hos flera andra i området. Kanske är det tråden i sig som behöver ifrågasättas, eftersom den innehåller så lite av de förstahandsupplevelser och värdefulla råd som annars är så värdefulla på byggahus.se.
Okej men gäller inte detta med samma frågor åt båda håll??? Du tjatar ju hela tiden om att allt vi säger är andrahandsuppgifter, och vi frågar om kvitto och F-skatt men då ska du lämna tråden. Jag säger det kanske är lika bra så du inte blir kränkt. Förlåt om du känner att vi alla är emot dig men det verkar fortfarande lite konstigt att du slåss med näbbar och klor för denna sak som nyregad på detta forum. Sedan säger du att ditt jobb är bra utfört. Jag och någon mer ansåg att det inte var så och jag tror inte det har med skuggor att göra, det är svackor!!!
 
Bo.Siltberg skrev:
Jag "hyrde" grannens bil idag för 50 spänn, svart :surprised:
Försöker du vara rolig eller anser du som Lennart L att detta är okej? Sedan tycker jag det är viss skillnad, om utländsk arbetskraft skiter i att betala skatt hamnar dessa pengar utanför gränserna troligtvis. Medans om svenska byggjobbare skiter i skatten kommer de att handla upp dessa sparade pengar i sverigr( om inte tysk sprit hägrar då) vilket ger skatteintäkter i andra ledet, ja jag vet att det blir mindre med tanke på pocenten! Sedan är det en annan skillnad nämligen den att: jag tror alla svenska, nåt undantag finns kanske, har tagit hjälp av en kompis med något litet jobb men dessa job. Som tråden handlar om är ju stora. Visst egentligen är det ingen skillnad i lagen men moraliskt anser jag att det är en skillnad!
 
  • Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
Kromo skrev:
Försöker du vara rolig eller anser du som Lennart L att detta är okej?
Ja, jag betalar så in i He"#@¤%$&/ med skatt, ofta i miljöns namn, så jag skäms inte direkt för *lite* under bordet.
Sedan ser jag naturligtvis helst att Svenskar får jobben i Sverige.
 
Tänk att det fortfarande finns folk som vill gödsla de kriminellt belastade ligorna med pengar.
Liknar mesrt en halmgubbe med den här reklamen som kan få ytterligare obetänksamma personer att bli grundlurade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.