Hejsan alla.

Någon som vet var man enkelt och billigt kan få tag på ritningar till ett garage?

Jag vet att det fanns en länk i en tidigare tråd, till en sida man kunde beställa ritningar på, men jag söker alternativ till detta.

 
Det var ingen dålig sida... wow.. :surprised:

Men tyvärr hjälpte det inte mig, då jag har ett mått som jag MÅSTE ha på mitt garage...

12 x 5 meter..

Fler förslag?
 

Jag är i samma sits. Garaget ska vara ca 8m brett och 9m långt.

/Björn
 
Jag var själv i samma sits 6,8m * 6,7 meter slutade med att jag ritade själv i visio. Fördelarna med detta är att det är lätt att ändra och få det exakt som man vill. Nackdelen är att det tar en kväll eller två och kräver programvara.

Byggnadsnämnderna brukar inte vara så kinkiga vad det gäller garage, räcker ofta med handritade ritningar på A4.
 
Ok dags att vara lite kreativ igen *pust*. Men du har rätt! tack för tipset.

/Björn
 
Jaha... Jag har faktiskt redan fixat bygglovet, genom att rita i Excel, och klippa och klistra i Paint.

Men vad jag söker är ju nu ritningar så jag kan bygga garaget... ;D

Jag tycker det känns lite vanskligt att bygga på frihand... :-[
 
Är det konstruktionsritningar dui är ute efter så kan du få lite vägledning på http://www.traguiden.se/
skaffa ett konto och logga in. Under "Produktion"/"Konstruktionsdetaljer" hittar du en del. Du har ju också garagehandboken med en del enklare garage och dimensioneringsexempel.

Du kan ju också kolla på lite prefade garage och se hur de är byggda.
 
Tusen tack för hjälpen...

Jag har gjort mig en bra ritning med hjälp av de två länkarna som jag lätt kan bygga ett garage efter... ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.