Har en 320 som gick bra förra året och några veckor detta år. Nu har den börjat att stanna mitt på gräsmattan felmeddelande har varit låg batterispänning och tomt batteri. När man skickar den till parkering går den mot laddstationen och känner av när den ska in ( dock går den i samma spår sista metern alltid , där är det redan spår iår ska han göra det fick nämligen inga spår alls där på hela förra året) sedan går den in och laddar ibland går den inte ut ( då får man lyfta ur den ur laddstationen och starta den manuellt) ibland laddar den klart går ut klipper någon meter innan han slutar klippa men fortsätter framåt matar man in pin står det söker i displayen. Och han bara går och söker troligtvis till batteriet tar slut ( nog därför jag hittar honom några gånger på gräsmattan med felkoderna jag skrev tidigare?) runt 400 timmar har den gått.
 
Ingen ? har sökt vidare lite batteriet verkar gett upp efter en säsong och 400 timmar. När man trycker 7 och 9. (Tack för tipset byggahus) så hittar jag att batterikapaciteten är 1mAh ! Kollat på en likadan ett par hundra meter bort men där står det batteri kapacitet 2535. Men jag hittar också att batterinivån är 2500 ungefär. Sedan när jag läser av klipptider ligger de på den 320 som går på ungefär 90 medan den på min ligger på 1-3-1-0-0-3-2-15-2-1 ungefär. Jippiiee kan det vara något annat än batteriet? Kan det ske om det är laddaren( den lyser grönt) förlåt för bilderna får inte bort dem
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Dubbellpost
 
Ingen som kan hjälpa mig? Jag riktigt ser hur gräset växer när jag tittar på det!
 
OpiMaza
Om det inte är någon här som kan hjälpa dig så får du väl ta kontakt med ett serviceställe
 
Finns ingen anledning att hetsa med en massa inlägg i rad.

Har du underhållsladdat enligt instruktionsboken? Du ska ha fått ett brev i feb/mars från Husqvarna ang. detta med bland annat en en uppdatering. Har du inte fått något brev är den inte registrerad i Husqvarnas garantisystem och då har din ÅF inte gjort sitt jobb. Ett korrekt underhållsladdat batteri håller många laddningar, 3-5 säsonger.

Anledningen till att brevet kom tidigt var väl mest att det är högsäsong nu i maj, så de flesta som servar trädgårdsmaskiner är fullbokade några veckor fram.

Kontentan är väl att du ska kontakta din ÅF, är det batteriet måste maskinen öppnas och då bryter du garantiförseglingen.
 
Nonkan skrev:
Finns ingen anledning att hetsa med en massa inlägg i rad.

Har du underhållsladdat enligt instruktionsboken? Du ska ha fått ett brev i feb/mars från Husqvarna ang. detta med bland annat en en uppdatering. Har du inte fått något brev är den inte registrerad i Husqvarnas garantisystem och då har din ÅF inte gjort sitt jobb. Ett korrekt underhållsladdat batteri håller många laddningar, 3-5 säsonger.

Anledningen till att brevet kom tidigt var väl mest att det är högsäsong nu i maj, så de flesta som servar trädgårdsmaskiner är fullbokade några veckor fram.

Kontentan är väl att du ska kontakta din ÅF, är det batteriet måste maskinen öppnas och då bryter du garantiförseglingen.
nä det blev nog lite många inlägg;) man fick ju brevet men där stod det att man skulle ladda batteriet under vintern underhållsladda. Check . Och lämna in den men det skulle ju ske innan vintern som kommer. Eller? Så uppfattade jag brevet. Sedan undrar jag, den är köpt på internet. Visst går det att lämna in den till någon annan om dom bara är lite vänliga;) om det blir ett garanti ärende med batteriet funkar det då att lämna var som för det är väl husqvarna som tar den smällen. Sedan har det uppstått ett nytt problem för mig nämligen att maskinen och laddaren har tappat kontakten med varandra. Hur får man tillbaka den?
 
Hos oss är det i alla fall så att de som är köpta hos oss har prioritet. Garantiärenden ej köpta hos oss tar vi i mån av tid, just nu är vi fullbokade och tar dem när vi hinner, förutsatt att våra egna kunder inte kommer in före, då kan vi behöva flytta internetköp då vi har lovat våra egna kunder service samt anpassat personalstyrkan efter att ta hand om den volym vi sålt.
Jag kan även beordra övertid på reparationer på de maskiner vi sålt, det gör vi inte på externa köp då det kostar oss en hel del extra. Det är så intensivt i högsäsong så det känns inte riktigt bra det heller, det är den här årstiden man vill sitta på uteservering och ta det lugnt på kvällarna, inte jobba övertid.

Husqvarna betalar sämre för garantijobb än vad vi får ut från ordinarie verkstadsjobb, så de får vänta om de inte är köpta hos oss.

Skulle tippa att det snabbaste sättet att få ordning på den är att skicka den dit du köpt den. Är det garanti betalar de frakten tur&retur samt de borde prioritera sina befintliga kunder först.
 
Nonkan skrev:
Hos oss är det i alla fall så att de som är köpta hos oss har prioritet. Garantiärenden ej köpta hos oss tar vi i mån av tid, just nu är vi fullbokade och tar dem när vi hinner, förutsatt att våra egna kunder inte kommer in före, då kan vi behöva flytta internetköp då vi har lovat våra egna kunder service samt anpassat personalstyrkan efter att ta hand om den volym vi sålt.
Jag kan även beordra övertid på reparationer på de maskiner vi sålt, det gör vi inte på externa köp då det kostar oss en hel del extra. Det är så intensivt i högsäsong så det känns inte riktigt bra det heller, det är den här årstiden man vill sitta på uteservering och ta det lugnt på kvällarna, inte jobba övertid.

Husqvarna betalar sämre för garantijobb än vad vi får ut från ordinarie verkstadsjobb, så de får vänta om de inte är köpta hos oss.

Skulle tippa att det snabbaste sättet att få ordning på den är att skicka den dit du köpt den. Är det garanti betalar de frakten tur&retur samt de borde prioritera sina befintliga kunder först.
Tack för bra svar nonkan. Har nu varit i kontakt med återförsäljaren, hm ja vi skickar en returfraktsedel imorgon så skickar du in den så kollar vi på den. Lysande lindarn.se. Men nu har det uppkommit en ny sak som gör mig fundersam. Jag köpte två likadana maskiner förra året en till mig och en till min mormor. Åkte till henne med min maskin och uppdaterade slingsignalen då började han att gå och klippa. Tog då hennes klippare hem till mig och satte i laddstationen och uppdaterade signalen. Det gick inte image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta kommer upp då precis samma som kom upp på min klippare när jag försökte uppdatera min, dock trodde jag då det berodde på mitt dåliga batteri. Men det verkar snarare som min laddstation inte vill sända signal. Jag har grönt fast sken. Känns ju lite jobbigt att skicka klipparen på rep om det är laddaren som det är fel på? Nu ringde mormor och sa att klipparn gått och laddat efter cirka 15 minuter! Återkommer om en stund med vad det stod på den och så.
 
Fortsättningen är att min gräsklippare gick in och laddade efter 10-15 minuter hos mormor. Laddade en stund och gick sedan ut och klipper igen. Nu måste det väl vara något med laddstationen eller? Jag kommer i eftermiddag prova att byta plats på laddsttionerna för att se om det är där det siter. Det finns väl ingen risk med det va?
 
Nu har jag testat laddsttionerna och grejat åt alla håll och kanter. Det jag nu fått ihop är rörigt. Men jag kan inte uppdatera slingan med min transformator kabel inkopplad i laddstationen när jag hade med mig den till mormor inte heller hennes laddare min klippare och min transformator kabel går att uppdatera ihop. Så nu känns det som mitt problem ligger i transformatorkabeln. För nu när jag tog hem maskin laddare och transformatorkabeln funkar klipparen så länge jag inte försöker uppdatera slingsignalen för då när jag ska klippa kommer det i displayen ingen slingsignal! Kan felet att inte batteriet laddat härröra därifrån också eller är det flera fel tror ni!
 
Skicka in robot, basstation, transformator och transformatorkabel så får ÅF kika på det. Du har ju garanti kvar.
 
Ja det blir så. Så får lindarn lösa vad som är fel. Jipppiiiieee för dom
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.