Y
Är nyfiken ifall ni med arbetsbilar har en bra lösning på hanteringen av skräp som ni kanske måste ha med er från arbetsplatsen.

Helst vill man ju inte få golvet fullt av skräp, inte heller ha onödig stor säck eller soptunna.

Alternativet jag tänker då är något väggmonterat. Men hoppas ju på helt nya idéer genom denna forumtråden - gärna bilder. :)
 
  • Gilla
Slugge
  • Laddar…
Fråg kunden om de vill att du ska sköta sophanteringen. Många lär svara nej. Då kan du ha med en rulle sopsäckar i bilen och lämna dem hos kunden.
 
Släp.
En stor back kanske.. Väggmonterat låter ju bra men det ska vara enkelt att fylla och tömma, har inte sett någon sådan lösning. En tunna mitt på golvet är det bästa jag kan komma på just nu..
 
Vilken typ av skräp pratar vi om?
Kabelstumpar eller halva gipsskivor?
 
Y
I mitt fall så är det inte snickeri utan reparationer så det är väl skräp stort som en eller två nävar.
Ibland kan jag behöva köra större saker därbak så ska gå snabbt att tömma golvet.

Tvättkorgen skulle varit något smalare, gärna med smarta väggfästen.
Köpte liknande från Tools men den hade så tveksamt klena fästen så satte aldrig upp den.
 
S
då jag alltid hade rent på golvet i bilen. så inga problem vars skräpet ska va.
dock hade jag en fulllängd hyundai H1. märker att många hellre kör på mindre bilar typ caddy bilar.
 
En vanlig ihopvikbar plastlåda kanske skulle funka. Tar inte mycket plats när den är ihopvikt.
 
Y
Nu hade jag gärna kört större bil än caddyn men chefen som handlar. ;)

Kanske bara skulle haft en nätkorg och mindre påse i den så man inte står där med stor säck.
Sen en till nätkorg för silikonpatroner och sprayer. Båda vägghängda.

uo-85013-10.jpg

Skulle dock hittat en som istället för 32cm bredd är kanske 45-50cm bred.
 
S
Yrrol skrev:
Nu hade jag gärna kört större bil än caddyn men chefen som handlar. ;)

Kanske bara skulle haft en nätkorg och mindre påse i den så man inte står där med stor säck.
Sen en till nätkorg för silikonpatroner och sprayer. Båda vägghängda.

[bild]

Skulle dock hittat en som istället för 32cm bredd är kanske 45-50cm bred.
du får ställa lite krav. mina killar och tjejer gör det
 
SBH skrev:
du får ställa lite krav. mina killar och tjejer gör det
Jag kommer osökt att tänka på det här klippet från datorspelet GTA V.

http://youtu.be/VyQOnn2K_zw
 
Vi har gammla köttlådor i plast som vi använder. Dom är låga och välter inte lätta att ta ut och tömma. Nu jobbar jag med glas så plastsäckar är inte så bra.
 
Jag använder kartongerna som produkterna jag monterat skeppas i, men det är ju inte lika lätt för de som inte monterar :)

Elarna använder ju sopsäckar i papper på plats på installationer. Rymmer mycket, tar lite plats och är enkelt att ta med sig i bilen till container.

I kupén på¨bilen har jag bara en plastpåse storlek motsvarande systembolaget hängande, skräp får man alltid. Istället för att kasta är det bara att tömma den när man tankar eller nåt.
 
Jag använder påsarna från butikerna jag handlat material från. Har alltid 5-6 liggande i bilen.

Vid behov så har jag sopsäckar.
 
Tar kassar från vår butik som jag hänger på krok inne skåpet till allt småskräp som blir. Sedan material som är i någon slags förpackning vi sålt till kund tar vi med oss och slänger. Blir väldigt mycket kartonger att ta han om vid tex badrum kompletteringar. Har de köpt själva så tar jag inte med mig kartonger etc. om de inte bjuder på en kopp kaffe och hembakt.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.