Jag hade precis detta dilemma själv nu inför påskhelgen.

För oss som arbetar på vardagarna, så är det ju någon timme hit eller dit på vardagskvällarna som man kan få loss - sedan är det helgerna som man verkligen kan få mycket gjort på. En långhelg som denna är ju kanon för att släppa loss ADHD-tendenserna och bara tokkötta på sitt byggprojekt.

Jag tycker det är svårt rent generellt på helger, men det är skönt att höra att någon granne startar något redskap först. Då känns det mer legitimt att dra igång sina egna redskap. Nu i påskhelgen så har jag renoverat samtliga dagar, dock blev det bara en timme mellan 11-12 på påskdagen pga andra uppdrag. Jag ville dock inte köra igång några redskap före kl 11 på påskaftonen.

Igår kändes det som en "mindre viktig" helgdag, så då drog jag nog igång strax före 10 med kapsåg o cirkelsåg samt spikpistol.

Jag såg att granntanten var ute och krattade löv på påskaftonen, så jag bad om ursäkt på förhand för att jag skulle väsnas och hon svarade bara med "kör på du bara". För grannarnas del så blir det ju faktiskt att jag blir klar med panelbytet på huset snabbare och kan städa undan på tomten och därmed ser det trevligare ut för hela området.

Har dock helt ärligt övervägt att göra som när man bodde i lägenhet och ville ha en fest - sätta upp en lapp. Typ inför en sådan här helg, sätta en lapp på en anslagstavla vid vägkorset där jag på förhand hintat om att jag kommer föra oväsen och om någon har invändningar eller har någon tillställning typ bröllopsfest eller begravningsmiddag, så ring eller smsa mig i förväg med tider så lägger jag ner redskapen då.
 
Väsnas gör man på kontorstid vardagar gör som alla tanter ta ut en VABB dag eller dela ut hörselskydd till närmaste granne
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Birgitta Lundin skrev:
Väsnas gör man på kontorstid vardagar gör som alla tanter ta ut en VABB dag eller dela ut hörselskydd till närmaste granne
Råkade trycka på gilla när jag skulle citera.

Är du allvarlig?
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Köper man hus i tätbebyggt område får man fan i mig stå ut med att folk lever sina liv runt omkring också. Visst kan man prata med sina grannar. Men det är mest en trevlig gest från din sida. Man kan ju för tusan inte stanna hemma från jobbet för att jobba på sitt hus som föregående kvinna skrev. Sånt har man helger till.
 
  • Gilla
EndZone och 2 till
  • Laddar…
Eller har för liten tomt!
 
Birgitta Lundin skrev:
Väsnas gör man på kontorstid vardagar gör som alla tanter ta ut en VABB dag eller dela ut hörselskydd till närmaste granne
Varför kan man inte ogilla inlägg!!!
 
hantverkare1 skrev:
Råkade trycka på gilla när jag skulle citera.
Man kan sluta gilla.
 
  • Gilla
Norrhyttan och 1 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Man kan sluta gilla.
Hur?
 
hantverkare1 skrev:
Hur?
Untitled.png
 
Skön utveckling på tråden :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.