Odjuret skrev:
Eventuell asbest i krypgrunden borde inte kunna bli direkt farligt för de som bor i huset?
Dels så sitter det där det sitter, ingen lär röra det speciellt mycket och det borde vara svårt för eventuella fibrer som kan smita att komma in i huset....
Jag personligen skulle inte ens oroa mig för ett rör av asbest om jag så sov bredvid det.... :p Men så är jag som jag är....
Nej, även om det skulle vara asbest i krypgrunden så skulle jag nog också ta mig en rejäl tankeställare innan jag nödvändigtvis gjorde något åt det. Man vill naturligtvis då se till att man inte får upp luft från krypgrunde i huset, MEN det vill man ju ändå inte av en massa andra skäl så jag skulle i så fall skjuta in mig på det.

Och även *jag* lever faktiskt med asbest i huset. Under golvet i vårt sovrum ligger linoleummatta som säkert är asbesthaltig (man kommer åt den i botten på några inbyggda garderober och den visar alla tecken), men inte ens jag är *så* nojjig att jag river ut ett nästan nylagt golv för att komma åt asbest som ligger inbyggd i konstruktionen. Om jag skulle börja riva i golvet så skulle jag naturligtvis ta det i beaktande, men det är en annan sak.
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.