Hejsan!
Har nyligen köpt mig ett souterränghus från -75 och ska hyra ut bottenvåningen. Har då planer på att lägga in golvvärme i ett badrum på ca 5kvm.
Det är en oisolerad platta som jag tänkt bila upp och lägga ner isodrän skivor och spackla in golvvärme i. Det enda som ska läggas till annars är en golvbrunn till en dusch.
Är det något viktigt jag måste tänka på och ungefär hur mycket kan det tänkas kosta om jag gör allt arbete själv?
 
Är det extrakostnaden för golvvärme, i samband med en badrumsrenovering, som du frågar efter? Jag antar att du planerar för elgolvvärme för denna lilla yta?
Du kan se en del kostnadsexempel för hela badrumsrenoveringar i kommentarerna till denna artikel:
mobil.byggahus.se/badrum/kostnad-bygga-nytt-badrum

Utan att veta exakt vad du ska göra tror jag att svaren på vad det kostar kommer att spreta väldigt mycket, men hoppas att artikeln ger lite vägledning.
 
Gör du absolut allt arbete själv (inklusive elarbetena) och tänker helkaklat så landar priset från 20000kr och uppåt. För 20k så blir det billigast tänkbara materialval och inredning.
 
Det var kostnaden för hela processen jag ville få lite hum om. Blir husägare för första gången så jag har lite dålig koll på materialkostnader 😊 Jag tänkte ha helkaklat men ska man ha tätskikt i hela badrummet eller blir det mer fuktbelastning på resten av källaren då? Det är tre mellanväggar och en vägg mot mark, alla i betong.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.