Hej! Skulle behöva ha hjälp att klura ut hur man fäster denna diskho. Jag har köpt den ny i kartong men från blocket. Det finns ingen monteringsanvisning med. Har sökt på märket, står Eastland på hon men hittar inget speciellt på denna. Stod inget på kartongen.

Lägger upp en bild på hon och fästen. Det som är det konstiga är att den inte har något fäste att montera fast klammerna på hon och sedan klämma fast den mot skivan. Jag har funderat men svårt att få till.

Hoppas på hjälp härifrån.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Gissar att den ska monteras under ifrån. Borra hål under skivan för de grå pluggen, sedan dra fast klammern som nyper fast hon.
Bör väl limmas också, klammern ska väl mer ses som hjälp att hålla upp hon...
 
Jo men jag har funderat i de leden. Men problemet är ju att spänna den. Finns inget att fästa i diskhon blir svårt och spänna den underifrån. Det man kan göra är väl att spänna mellan skivan och diskhon. Kapade kanten på skivan mot diskhon men det blir för litet utrymme där. Jo limma tänkte jag göra. Mvh Adam
 
Det kan väl inte vara så att den avsedd att underlimmas? I så fall kanske man kan trycka den upp mot sitt "säte" i skivan, mha de där klamrarna.
 
Ja, den underlimmas.
 
Då har TS lite precisionsarbete med överhandsfräs framför sig.
 
Även om det inte blir skitsnyggt brukar det gå att limma dom ovanifrån också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.