Vilket material är bäst som golv i ett vanligt, oisolerat trädgårdsskjul?

Jag hade tänkt bygga skjulet på en ram av tryckta reglar som står på marksten, sedan bygga på golvet och sedan resa väggsektioner.

Någon slags hyvlad spont av rimlig tjocklek låter vettigt tycker jag. Golvspån tål väl inte fukt och förslitning så bra?
 
S
va tycker du om bara trall golv?
 
Nackdelarna är väl risk för lukt, boden kommer ju ändå att vara inbyggd, samt att det kan vara trist med glipor om man tappar en bricka från cykeln. Men annars är det ju praktiskt och bra, bara att lägga dit så är det klart.
 
S
lukt från? inbyggt hur då?
furugolv är ju för fint för ett bod golv tycker jag
 
Råspont absolut!
 
Jag har läst att man inte ska använda tryckimpregnerat virke inomhus. Men det kanske finns icke tryckt trall?

Råspont vore ju perfekt, men får man inte stickor om man går på den barfota? Jag hade för mig att ett golv bör vara hyvlat.
 
Sa du trädgårdsskjul? Ingen altartavla va ;) Råsponten är ganska slät och fin. Går å slipa lite om man vill. Annars ett sämre furugolv funkar säkert men furun klarar fukt sämre än gran tror jag. Byggde mitt förråd på det sättet med råspont och det blev kanon! :)
 
S
pelpet skrev:
Jag har läst att man inte ska använda tryckimpregnerat virke inomhus. Men det kanske finns icke tryckt trall?

Råspont vore ju perfekt, men får man inte stickor om man går på den barfota? Jag hade för mig att ett golv bör vara hyvlat.
vad skall du ha bodan till?? tror det skulle bara va förrådsboda.
skulle inte ha ha tät spontat golv i en boda.
 
Det ska vara ett trädgårdsförråd. Cyklar, redskap, trädgårdsmöbler, skidor, bildäck, krukor, snöskyfflar, vinterleksaker etc.

Ekonomigolvet ser ju helt OK ut, kanske dags att lyfta näsan över byggmaxträsket? Jag får väl kolla med den lokala XL bygg eller Karl Hedin trots att de inte har sitt sortiment på nätet.
 
Redigerat:
S
pelpet skrev:
Det ska vara ett trädgårdsförråd. Cyklar, redskap, trädgårdsmöbler, skidor, bildäck, krukor, snöskyfflar, vinterleksaker etc.

Ekonomigolvet ser ju helt OK ut, kanske dags att lyfta näsan över byggmaxträsket? Jag får väl kolla med den lokala XL bygg eller Karl Hedin trots att de inte har sitt sortiment på nätet.
då skulle jag definitivt inte ta något råspont golv. jag tycker det blir bättre luft i glest golv
 
pelpet skrev:
...Ekonomigolvet ser ju helt OK ut...
Det är faktiskt jättefint.

Och jag skämtar inte när jag säger att jag hellre skulle haft det än det här fisförnäma Kährs bok-klickgolvet i bostadsvåningen.
 
Jag var och kolla på den lokala XL bygg och de föreslog slätspont gran, typ 140 kr/kvm för 22mm och 210 kr/kvm för 28m efter rabatter. Så ekonomigolvet verkar ju mycket bättre. Synd att GS Byggvaror ligger i fel del av landet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.