Folk som jobbar på SAS kan ju fixa billigare resor med flyg, även billigt boende på deras hotellkedjor. Finns det andra flygbolag som har kontor i Sthlm? Folk som kränger resor på resebyråer vilka rabatter har de? Har markpersonal(Swedavia?)på Arlanda rabatter hos nått flygbolag? Finns det andra yrken/roller som har bra rabatter på flyg? Finns säkert någon där ute som har ett bra tips :D
 
Du kan ju alltid börja jobba som resande åt något större bolag - Dom skickar mig över hela klotet och det kostar inte en krona... Tyvärr får man inte välja destination. :rolleyes:
 
Du kanske kan söka som pilot ;)
 
slacker skrev:
Du kan ju alltid börja jobba som resande åt något större bolag - Dom skickar mig över hela klotet och det kostar inte en krona... Tyvärr får man inte välja destination. :rolleyes:
Hur får man jobb som resande? Jag måste jobba på de platser de skickar mig till. ;)
 
-RB- skrev:
Hur får man jobb som resande? Jag måste jobba på de platser de skickar mig till. ;)
Man får gifta in sig i en resande släkt.;)
 
  • Gilla
jebe och 1 till
  • Laddar…
Jag har lessnat på att resa i jobbet. Flygplatser, konferenslokaler och hotellrum ser likadana ut överallt. Jag tycker det är sällan man hinner turista något då man är på jobbresa.
 
  • Gilla
Sailorman
  • Laddar…
Micro skrev:
Man får gifta in sig i en resande släkt.;)
Såklart. Tänkte inte på det. Undrar vad frun säger om den idéen?
 
pelpet skrev:
Flygplatser, konferenslokaler och hotellrum ser likadana ut överallt. Jag tycker det är sällan man hinner turista något då man är på jobbresa.
Det håller jag med om.
 
-RB- skrev:
Såklart. Tänkte inte på det. Undrar vad frun säger om den idéen?
Det är ju inte omöjligt att det blir en ny tråd om skilsmässa ..:confused:
 
Micro skrev:
Det är ju inte omöjligt att det blir en ny tråd om skilsmässa ..:confused:
Nä, jag har redan övergett den tanken. :)
 
Jag syftar inte på ett resande jobb, utan ett jobb där man har möjlighet att köpa billiga flygbiljetter, för privata semestrar såklart!
 
slacker skrev:
Du kan ju alltid börja jobba som resande åt något större bolag - Dom skickar mig över hela klotet och det kostar inte en krona... Tyvärr får man inte välja destination. :rolleyes:
Hade inte varit fel jobba i alperna, typ åt STS skidresor, och kombinera det med vandringsledare på sommaren. Jag är inte lastgammal men inte 25 heller, kondisen är inget vidare heller. Har inte åkt lagg på 20 år, hehe, hur ska det gå :D
 
pelpet skrev:
Jag har lessnat på att resa i jobbet. Flygplatser, konferenslokaler och hotellrum ser likadana ut överallt. Jag tycker det är sällan man hinner turista något då man är på jobbresa.
Det är väl kul att resa och se nya ställen.

Men sitter man bara på flygplats lounges, konferensrum och hotellrum kan man väl lika gärna stanna hemma och använda telefonen eller Skype.

Mina resor i jobbet har i alla fall gett mig mycket.
Och inte kostat mig en krona. Firman betalar naturligtvis.

Men nu när jag jobbar "intellektuellt" eller vad man skall kalla det finns ingen anledning att resa runt i världen.
Elektronerna far omkring på nätet och gör jobbet :)
 
Förr i världen fick väl SAS anställda typ 80-90% rabatt på flyget... Men hur det är idag då 80% av flygbiljettens pris är skatter o avgifter har jag ingen aning om. Är inte även dessa förmåner beskattningsbara?

Ang ny modern kommunikationsteknik så har jag sparat in ung 25 tor utrikesflyg/år samt 2500mil /år med bilen.... Helt underbart:)
 
Nimajneb skrev:
Förr i världen fick väl SAS anställda typ 80-90% rabatt på flyget... Men hur det är idag då 80% av flygbiljettens pris är skatter o avgifter har jag ingen aning om. Är inte även dessa förmåner beskattningsbara?

Ang ny modern kommunikationsteknik så har jag sparat in ung 25 tor utrikesflyg/år samt 2500mil /år med bilen.... Helt underbart:)
Telefon/videokonferenser eller menar du email? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.