Har insett att det är väldigt mycket fina vitvaror på blocket. Jag funderar på om man ska enbart köpa köket nytt och sedan vitvarorna efteråt på andrahandsmarknaden. Befintligt kök är minst 20 år gammalt och planlösningen är inte den bästa.

Är det en galen idé eller är det vanligt förekommande?

Med tanke på att köket kommer vara färdigt om ca 7-8 veckor så borde man hinna införskaffa sig alla vitvaror man behöver. I värrsta fall köper man väl nytt?:x (Har tillgång till transport)
 
Det är väl inte fel, men det kanske inte är helt lätt att hitta matchande vitvaror. Det kanske dock är irrelevant för dig och då kan det ju kvitta. Sen hade jag ju tyckt att det hade varit tråkigt att montera gamla vitvaror i ett nytt kök, speciellt om något skulle gå sönder.
 
Helrätt tycker jag! Behövde byta spisen hemma. Letade på blocket och hittade en med varmluftsugn på blocket, åkte och köpte den och såg att den var MAX 1 år gammal och nästan helt oanvänd för 500kr.. :) Samtidigt sålde jag en spis som jag fick när dom bytte i ett bostadsområde i nyköping så mitt byte blev helt gratis! :) Man kan spara mycket pengar på begagnatmarknaden!
 
Det är väl ett bra sätt att hålla nere kostnaderna på köket.
Det finns mycket bra grejor på blocket att köpa.
 
xdigger skrev:
Helrätt tycker jag! Behövde byta spisen hemma. Letade på blocket och hittade en med varmluftsugn på blocket, åkte och köpte den och såg att den var MAX 1 år gammal och nästan helt oanvänd för 500kr.. :) Samtidigt sålde jag en spis som jag fick när dom bytte i ett bostadsområde i nyköping så mitt byte blev helt gratis! :) Man kan spara mycket pengar på begagnatmarknaden!
Det känns som ett smart alternativ i mitt fall då jag inte är kräsen. Jag är van med billiga Electrolux grejer.
 
Jag har ett gammalt kök och pimpade med blocket-vitvaror. Standardgrejer går fint att hitta, men har man speciella önskemål, typ dubbelugn eller induktion så får man vara beredd på att bevaka utbudet ett tag. Åtminstone om man vill göra ett klipp också...
 
fredrik.johansson skrev:
Jag har ett gammalt kök och pimpade med blocket-vitvaror. Standardgrejer går fint att hitta, men har man speciella önskemål, typ dubbelugn eller induktion så får man vara beredd på att bevaka utbudet ett tag. Åtminstone om man vill göra ett klipp också...
Jag tänker att i samband med att hela Sverige byter kök just nu borde man köpa begagnade vitvaror.

Man ser till att vitvarorna passar det kök man har tänkt att beställa. När man samlat på sig allt man behöver så är det bara beställa köket. Känns som en bra idé. Speciellt i mitt fall där jag faktist har ett fungerande kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.