Är det någon som har mer bilder (planlösningar & färdiga husbilder) (interiör & exterör), alternativa planlösningar på LB-hus Viggen?

Någon som har kommentarer om detta hus och vad som man borde/skulle ändra på i deras föreslagna planlösning, http://www.lbhus.se/house.asp?models_id=58

/ GreenTurtle
 
Jag skulle flyttat det stora badrummet till föräldra sovrummet.
 
Hmm.. Jag har ju sett ett Viggen "live".. Det jag skulle göra är att göra de små rummen lite större. För det var verkligen SMÅ rum. Eller slå ihop det till ett stort rum (beror ju lite på hur många man är/har tänkt bli i familjen)

Sedan tycker jag att köket är väldigt fint, men lite konstigt. Vill nämligen ha ett traditionellt kök där man har ett riktigt köksbord i köket!
 
Vi velar ???mellan flera LB-hus modeller, men i Viggen som kanske ligger närmast till idag funderar vi på att förlänga huset med en takstol eller 1,2m för att på det viset få till större barnrum och en klädkammare.
Försäljarn kommer ikväll så då får vi förhoppningsvis en prisindikation. ::)
Meddelar hur det gick senare.

Patric
 
paso skrev:
Försäljarn kommer ikväll så då får vi förhoppningsvis en prisindikation. ::)
LB-hus hade färdigt pris 39000 kr :D på förlängning av Viggen med 1,2m.
Som det verkar går vi vidare med den lösningen och inför klädkammare och trixar lite med en vägg i köket för att få till skafferi och städskåp.
 
Vad kostar Viggen totalt med förlängningen som ni la till på 1,2 m? Säljaren i Malmö hävdade priser på 11' /kvm.
Vi frågade efter nyckelfärdig leverans.
 
LB-hus har fasta priser för förlängning beroende på bredd/höjd på den del som skall förlängas.
För Viggen så är det priset 38900kr NF. Till det kommer 3800kr för klädkammaren med inredning direkt efter toaletten, dörren till klädkammaren flyttas från hall/kök. Vi tänkte även ha ett smalt fönster á 3150 kr i den gavel som flyttas. Vårt totalpris inkl alla tillägg skulle ha blivit 1954 300+112 500+60 000=2 126 830 kr för NF hus exl tomt, carport etc.

Priset om 11000kr /m2 låter dyrt  :surprised:då tillbyggnaden ger ca 10m2.
Nu blir det inte Viggen för vår del utan Pärlugglan = tråkigare hus men gladare bank och fetare sparkonto.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.