Jag flyttade telefonen den 20:e januari i år och det fungerade helt smärtfritt utom på en punkt: adressen...Telia envisas med at skicka räkningarna till den gamla adressen, tom bekräftelsen att abonnemanget var flyttat pga FLYTT skickades till den gamla adressen...? hur f-n, rent ut sagt, tänker man då...? Flyttar någon abonnemanget och bor kvar på den gamla adressen? Ytterst få vill jag påstå, kan nog räknas på en amputerad tumme.
Jag har sedan tappat räkningen på hur många flyttkort jag skickat till Telia och lik förbannat kom det en räkning idag till den gamla adressen som eftersändningen fått ta hand om!

HUR FAN FÅR JAG FELIA ATT ÄNDRA ADRESSEN???

I min värld räcker det med att anmäla flyttning, innebörden i detta är ju att man FLYTTAR, men det verkar Telia inte fatta...!
 
Redigerat:
S
det går väl att gå in på telias hemsida och ändra adress.
om dom inte orkar själva
 
Mycket möjligt men söker jag på "adressändring" på telias sida får jag exakt 0 (noll) träffar...
 
Märk väl att ett helt vanligt flyttkort har fungerat hos företag, stora som små, föreningar, organisationer osv, överallt utom Telia...man undrar...
 
Redigerat:
S
Fotografen skrev:
Mycket möjligt men söker jag på "adressändring" på telias sida får jag exakt 0 (noll) träffar...
du får logga in på din sida
 
Jag skulle tro att det räcker att du ringer 90200 alt 90400 om du är företagare.

Du kan ju flytta abonnemanget till morsan, sommarstugan, nya sambon eller vad som helst men ändå bo kvar på den gamla adressen.

Har du gjort flyttanmälan till skatteverket?
Hur skall TeliaSonera annars veta att du har ändrad faktureringsadress menar du?
Men om du har gjort adressändring uppdaterar nog TeliaSonera din faktureringsadress snart också.
 
KnockOnWood skrev:
Hur skall TeliaSonera annars veta att du har ändrad faktureringsadress menar du?
Jag har anmält flytt av telefonabonnemanget.
Jag har flyttanmält till Skatteverket.
Jag har adressändrat till Telia.
Men lik förbannat så skickar de räkningarna till den gamla adressen!!

Det var strul förra gången också vill jag minnas, först skickade de till den gamla adressen, sedan efter ett par telefonsamtal så stod en blandning av gamla och nya adressen på räkningarna, tog ett par år att få det rätt.
 
Ja det är alltid jobbigt att erkänna, men du är helt enkelt offer för en förbannelse.
Somliga drabbas. Andra (som jag) glider genom livet på en räkmacka. Livet är orättvist.

Men det måste ju finnas någon orsak till att det strular för just dig.
Har du ett namn som är för knepigt/för vanligt t.ex.

En tanke (som kan vara fel): Har du själv varit inne på Telia och knappat in faktureringsadress någon gång?
I så fall kanske de nya uppgifterna från SKV inte får ersätta den manuellt inmatade infon.
 
Jag har aldrig knappat in någon adress hos Telia.
Jag har ett "lagom" ovanligt namn.
Jag kan inte förstå varför adressen inte hänger med när jag ringer Telias kundtjänst och säger "jag ska flytta den 20:e januari"??
Telefonen funkade UA när jag klev ur sängen vid 9-tiden den 20:e, tom nummerpresentationen, vilket inte var fallet när jag flyttade sist.
Eftersändningen fungerar i ett år så det är iofs inte panik men det måste ju lösas.
Ett företag som Telia borde hämta adressen hos folkbokföringen kan man tycka.
 
Det verkar vara en hel del stora företag som inte använder folkbokföringen, vi har bytt adress två gånger de senaste åren (utan att flytta) och det kommer fortfarande en hel del feladresserad post.

(Efter det första adressbytet, då kommunen införde standardiserade belägenhetsadresser blev vår adress så lång att den inte fick plats i ett vanligt adressfält. Vi är nu de enda på Gotland som har en icke-standardiserad adress.)
 
Jag har det likadant. Vi flyttade för 3,5 år sedan och Telia envisas med att behålla den gamla adressen. Nu har jag e-faktura, så jag får dem ändå. Jag höll på en tid med att försöka få dem att ändra adressen, men har nu gett upp. Skriv gärna här om du lyckas få dem att ändra adressen. Jag är intresserad av att veta hur man gör.
 
Vad säger telia när du RINGER och påpekar problemet?
 
MathiasS skrev:
Vad säger telia när du RINGER och påpekar problemet?
"Ja, då var adressen ändrad. Allt klart." Men sen när fakturan kommer så är det likväl den gamla adressen.
Men för min del kvittar det i nuläget. Jag tror att när jag får fiber indraget i sommar, så blir det en annan leverantör av telefoni.
 
j.f.s
Jag kan meddela att nu har Telia ändrat adressen, kors i taket...!!
Jag har tappat räkningen på hur många flyttkort jag skickat, jag har formligen bombarderat dem med flyttkort, både till den kundtjänstadress som återfinns på Telias hemsida, den avsändaradress som står med pytteliten text ovanför adressen på fakturan samt till huvudkontoret i Stockholm, ett par stycken kort till varje adress.
Vilken avdelning som slutligen ändrade har jag ingen aning om, men tipset är att beställ ordentligt med flyttkort om ni är Teliakund och ska flytta.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.