ullberg
Även jag trycker det var lite snålt tilltaget, kan mycket väl tänka mig 10 rader, eller ännu hellre ett decimaltal, exv 10,5 rader, då blir det tydligare att det finns något mer
 
Låt oss testa med 6 rader. Eller om innehållet är högre än 108 pixlar (motsvarar 6 rader text) så först då dyker det upp en länk. Då kommer Visa mer dyka upp betydligt mer sällan än nu.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
ullberg
Bra, men varför inte en halv rad mer eller mindre
 
Det kommer se trasigt ut om vi klipper en halv rad på höjden.
 
Jag tror att ullberg avsåg på längden, d.v.s. istället för att det slutar med

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit...
[Visa mer]

så ska det sluta med

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur...[Visa mer]

(Om det nu överlever ombrytning...)
 
ullberg
Nej jag menade faktist som Per tänkte, meningen är att det ska se trasigt ut, så att man förstår att det finns mer (en liten "visa mer" kan man ju missa och då kan ett svar känns som väldigt out-of context.

För mig är funktion mycket viktigare än form i dessa sammanhang, kan man undvika ett missförstånd är det mycket mer värt (för mig) än att det ser snyggt ut. Finns ett annat väldigt stort svenskt forum där allt mellan himmel och jord avhandlas, de hugger "mitt i" och då fattar jag varje gång när ett citat är avkortat. Här har jag redan missat det ett par gånger.

Men det är ju inte jag som bestämmer...
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
ullberg
såhär alltså:

Skärmavbild 2014-05-12 kl. 17.08.56.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte vackert, men väldigt tydligt.

(ber om ursäkt för val av ämne i mitt exempel, för att hitta ett exempel klickade jag bara frenetiskt bland aktuella brottsfall där jag tänkte det borde finnas många långa citat)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Låt oss testa med 6 rader. Eller om innehållet är högre än 108 pixlar (motsvarar 6 rader text) så först då dyker det upp en länk. Då kommer Visa mer dyka upp betydligt mer sällan än nu.
Ja framförallt så är det större chans att man inser/kommer ihåg vad citatet handlar om ifall man får se lite mer av det, så man öht slipper klicka för att läsa det.
 
ullberg skrev:
såhär alltså:

[bild]

Inte vackert, men väldigt tydligt.

(ber om ursäkt för val av ämne i mitt exempel, för att hitta ett exempel klickade jag bara frenetiskt bland aktuella brottsfall där jag tänkte det borde finnas många långa citat)
Vi fixar 10,5 rader imorgon.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Ja, jag tror tyvärr att vi bör backa och ta bort "förkortningen av citat" av två skäl. Det ena är att den gör att länken till sista inlägget går fel (det kanske går att lösa, vet ej). Det andra skälet är att förkortningen av citat är en försämring för de användare som inte tidigare läst citatet eftersom de måste klicka ytterligare en gång på "Läs mer" för att läsa innehållet. Flera användare har framfört det klagomålet, varav en heter Marlén.
Av ovanstående skäl har vi nu tagit bort förkortningen av citat.
 
Mikael_L
Heter skälet Marlén ... :D
 
Kanske på plats med en informationskampanj istället då? Problemet lever fortfarande.
 
B
Att sitta och skrolla flera sidor, som ett långt citat kan vara, brukar innebära många klick/skrollande/flytta av finger. Ett klick för att eventuellt få fram ett citat är alltså värre...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.