Blir jättefint. Är det grundfärg på nu eller?

Lite roligt att dom väljer att montera en uppstigningslucka på taket.
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Östlund skrev:
Blir jättefint. Är det grundfärg på nu eller?

Lite roligt att dom väljer att montera en uppstigningslucka på taket.
Tackar Östlund 😃!

Hm, sambon sa något om den där luckan också!
Jag vet i ärlighetens namn inte vad det är för något haha 😝.
Är den till för att komma till sidogångarna?

Edit: ja, det är grundmålat nu! Ser ut som det är ordentligt gjort 😃.
 
Redigerat:
Okej. Jo det är mycket bra pris, men ändå för mycket för oss. Ordentlig pott ? Hur mycket hade ni som "ordentligt pott" :) jo, jätte bra sida detta. Vi kollade in move home, men inget hus passade oss riktigt. Men nu har vi ögonen på Götenehus och hoppas på bra svar där. Åh vad fint det ser ut....spännande! !!! :)
 
Taklucka är ett krav om fasadhöjden överstiger 4 meter.
Annars räcker det med glidskydd till stege om det är under 4 meter.

Men bra att det ingår, Sotaren klagar nog inte :)

Ska ni måla själv?
 
Takluckan är till för att komma åt vinden med t.ex sprutisolering samt ventilation om man valt bort att ha en invändig lucka.
Jag hade medritat två stycken, en till vardera tak. Dock tog jag bort ena pga estetiska.
 
Tack för era svar Östlund och FreddaP.

Tycker att det låter bra. Sambon var inte överförtjust i luckan men mig stör det inte alls. Tycker att den smälter in fint då den och alla andra små detaljer är i samma färg som takpannorna 😊.
 
zeer skrev:
Okej. Jo det är mycket bra pris, men ändå för mycket för oss. Ordentlig pott ? Hur mycket hade ni som "ordentligt pott" :) jo, jätte bra sida detta. Vi kollade in move home, men inget hus passade oss riktigt. Men nu har vi ögonen på Götenehus och hoppas på bra svar där. Åh vad fint det ser ut....spännande! !!! :)
Hallå igen!

Tack, kul att du gillar huset 😃!

Ja, vist är det mkt dyrare än vad man tror! Vi
tittade på många olika hus och några gick snabbt att välja bort då slantarna tickade på väldigt fort!
För oss var det dock inte så svårt att välja till slut. Det gäller ju att identifiera vad man har för behov, vi är en familj med tre små barn och det har varit avgörande i våra val både vad gäller tomt och hus val 😊.

Vad man bör ha i extra pott är omöjligt att säga! Vi har egentligen inga slantar alls då pengarna är tänkta till garage (ca 200 000kr) men det får snällt vänta om pengarna behövs på annat håll. Dessutom har vi ju totalentrepenad som inte medför en massa oförutsägbara utgifter! Vi valde också en "snäll" tomt (kommunal) som hade bra grundförutsättningar att bygga på.
Men tomten, vad jag förstår, kan bjuda på många oförutsägbara utgifter 😝.

Vårt andra val låg på Eksjöhus, vi upplevde att de hade hög kvalité pch standard och sedan fanns LB-hus med ett bra tag. Nu har ju A-hus gått ut och lanserat samma grej som Movehome dvs att bygga huset online. Vet dock inte så mkt om A-hus, mer än att de ingår i den större koncernen Deromegruppen.

Lycka till med Götenehus, håller en extra tumme för er 😊!
 
ChristinaH skrev:
Tack för era svar Östlund och FreddaP.

Tycker att det låter bra. Sambon var inte överförtjust i luckan men mig stör det inte alls. Tycker att den smälter in fint då den och alla andra små detaljer är i samma färg som takpannorna 😊.
Jag var inte heller förtjust i den när jag stod på backen och plockade upp den innan monteringen. Men i slutändan så var det inte alls så farligt. Jag satte aldrig dit räckena som gjorde det än mer diskret, något ni kan göra sen när dom besiktigat huset :)
Med vänlig hälsning, Fredrik
 
FreddaP skrev:
Jag var inte heller förtjust i den när jag stod på backen och plockade upp den innan monteringen. Men i slutändan så var det inte alls så farligt. Jag satte aldrig dit räckena som gjorde det än mer diskret, något ni kan göra sen när dom besiktigat huset :)
Med vänlig hälsning, Fredrik
Valde ni också det tegelröda takpannorna? När vi såg dem först såg dom illröda ut och vi vart förskräckta haha men vi blev riktigt nöjda med resultatet 😊. Undrar lite om solen kommer att bleka något, helst hade vi önskat ett tak som gick i orangerött men det fanns inte i tillval ju.

En annan liten undran, hur upplever ni köket, är det okej med förvaring i skåpen?

😃 -hälsn C
 
ChristinaH skrev:
Valde ni också det tegelröda takpannorna? När vi såg dem först såg dom illröda ut och vi vart förskräckta haha men vi blev riktigt nöjda med resultatet 😊. Undrar lite om solen kommer att bleka något, helst hade vi önskat ett tak som gick i orangerött men det fanns inte i tillval ju.

En annan liten undran, hur upplever ni köket, är det okej med förvaring i skåpen?

😃 -hälsn C
Vi valde också tegelröda. Tänkte aldrig på färgen på det viset. Solen kan nog bleka den lite, men inte till orangerött. Det är en annan modell som inte finns med i valmöjligheterna.
Har ej satt in köket, så har inte en blekaste aning om förvaringen :/

Med vänlig hälsning, Fredrik
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
FreddaP skrev:
Vi valde också tegelröda. Tänkte aldrig på färgen på det viset. Solen kan nog bleka den lite, men inte till orangerött. Det är en annan modell som inte finns med i valmöjligheterna.
Har ej satt in köket, så har inte en blekaste aning om förvaringen :/

Med vänlig hälsning, Fredrik
Okej, tack för ditt svar 😊!
 
Christopher Engström skrev:
Hejsan!
Hur går de för er med allt Chrisitnah?
Mvh
Hej Christopher!

Tack, det går mkt bra så här långt!

Vi känner oss jätte nöjda med vårt val av hus och är så glada över att snart få flytta till ett enklare och mer praktiskt boende!

De är i stort färdiga med huset exteriört och nu dröjer det nog lite innan de kommer igång och jobbar interiört!

Jag kanske återkommer med lite bilder när huset är helt färdigt. Hinner inte riktigt med nu med små barn och familjeliv.

Lycka till med ditt!
😃- C
 
Redigerat:
Det ser riktigt bra ut tycker jag!
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Chris Santa skrev:
Det ser riktigt bra ut tycker jag!
Tack! Kul att höra 😃!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.