"Vafan la jag bitsen nu då" brukar höras då och då när jag håller på med något litet projekt. Störde mig på att endast ett bits får plats i originalhållaren i gdx:en. Kom sedan på att werasatsen passar perfekt som påskruvad i högra hålet för bältesclips på dragaren.
Jag lär inte vara först med idén men det funkar kanon.
Måste bara modda l-boxx inlägget lite för att dragaren ska passa
 
  • 1399745356775.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1399745382441.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skyride och 6 till
  • Laddar…
Var det redan hål i den eller fick du borra det själv?
 
Bra tips!
 
Måste ha missat den här bitssatsen, var hittar man den?
 
Andy78 skrev:
Var det redan hål i den eller fick du borra det själv?
Sitter ett hål redan, fingängat m4 har jag för mig. Antagligen för att man ska kunna flytta över bältesclipset
 
badtastex skrev:
Måste ha missat den här bitssatsen, var hittar man den?
Wera impactor, finns bl.a. på toolab.se
 
Mycket bra tips! Köpte nyligen Makitas bitshållare som är tänkt att skruva på samma ställe som du moterat din i Boschen. Tar två långa bits, perfekt till slagisen tänkte jag. Icke, en riktig skitprodukt eftersom bitsen lossar och trillar ur hållaren. Ska nog se om jag kan montera Impactor-satsen enligt din förlaga.
 
Tänkte mest om det var hål i bitshållaren.
 
Andy78 skrev:
Tänkte mest om det var hål i bitshållaren.
Aha, jag borrade hål i werahållaren
 
phl skrev:
Mycket bra tips! Köpte nyligen Makitas bitshållare som är tänkt att skruva på samma ställe som du moterat din i Boschen. Tar två långa bits, perfekt till slagisen tänkte jag. Icke, en riktig skitprodukt eftersom bitsen lossar och trillar ur hållaren. Ska nog se om jag kan montera Impactor-satsen enligt din förlaga.

Ok. Förstod att det måste finnas som produkt. Återstår att se hur mycket misshandel denna lösning tål men både bitsen och själva utviksdelen verkar sitta ganska bra
 
Attans också, nu har man en till sak man "måste" köpa... ;)
 
antnor skrev:
Aha, jag borrade hål i werahållaren
Egna konstruktioner bör premieras (y)
 
Tittade på min 14,4V Makitadragare om det skulle vara möljigt med ett liknande arrangemang. Såg inte helt optimalt ut då hålet på Makitan dels inte är centrerat mitt på maskinen, dels är omgivet av en utstickade plastkant. Det går inte att bara skruva dit Werahållaren då den garanterat kommer kasa snett omgånde :(
 
ullberg
be @masses ta fram en adapter till makitan? annars har du ju redan ett par bitshållare vid batteriet @phl, sitter skruvhål som är precis undersized för bitsfattning.

Att man kan få sköna blödande bitsavtryck när det hugger (mest vanliga skruvdragaren då) är bara bra för självkontrollen. Mindre bra att man allt som oftast behöver polygrip för att få loss bitsdj...larna.
 
Är Wera något bra? Har inte hört om det förut men var in på Bauhaus idag och säljaren som var kunnig på sitt område sa att de var bland de bästa som fanns. Så köpte mig detta till stundande altanbygget tillsammans med Essve trallskruvar 4,5x55mm.

1401566833087.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.