SBH skrev:
nästan två arbetsveckor för en liten toa. det är mycke det.
Har hållit på i över 8 år nu, men det börjar närma sig...
 
sepani skrev:
så om ett arbete i verkligheten tar 10 h och jag får ROT avdrag så ska jag tycka det är OK att bli debiterad för 15h? eftersom jag ändå "tjänar" på det jämfört om jag inte haft ROT?
Tanken med rot var att få bort svartjobb och att rädda en bransch i kris, inte att du skulle kunna renovera hemma billigt, så: "Ja".
 
imported_Benno skrev:
Har hållit på i över 8 år nu, men det börjar närma sig...
Samma här. Började i November -06. Har iaf en ny holk stående i garaget så snart...
 
IMAG0387.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
esox71 skrev:
Samma här. Började i November -06. Har iaf en ny holk stående i garaget så snart...
 
Oavsett om det är för lång tid eller inte har du ju fått ett badrum för rekordpris med tanke på att du har betalat ett pris som är minst hälften av marknadspriset (efter rot).
 
Nyfniken skrev:
Tanken med rot var att få bort svartjobb och att rädda en bransch i kris, inte att du skulle kunna renovera hemma billigt, så: "Ja".
Ja exakt, tanken var att få bort svartjobben inte att företagen skulle tjäna en massa extra pengar genom att salta tidsåtgången.

Företagaren skulle få in samma pengar men det skulle bli lite billigare för kunden så att inte kunden skulle ta in billig svart arbetskraft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.