Hade sotaren hemma idag för att bla provtrycka rökkanalen. Tyvärr kunde inte jag vara på plats när sotaren kom utan min svärfar tog emot sotaren. När han provtryckte så fanns det någon läcka någonstans vilket innebar att hela nedervåningen rökfylldes. Sotaren befanns sig på övervåningen/vinden vilket innebar att det blev ganska mycket rök innan han fick slut på det. Han hade öppnat upp en lucka på baksidan av kaminen, denna lucka befinner sig ett annat rum vilket råkar vara mitt biorum. Hela biorummet var rökfyllt! Behöver jag vara orolig för att elektroniken kan ta skada av röken? Har projektor, förstärkare, högtalare mm. Vet inte vad det är för rök som dom testar rökkanalen med.

/Dennis
 
Efter att hållit på med elektronik i 40 år så säger jag ,nej, var inte orolig.

Protte
 
corre skrev:
Det är dessa dom använder.
[länk]

Det är en mkt torrare rök än den som discodansarna har på golvet, vilket är den sorten som smetar och fastnar överallt.
Och då kan man ju även konstatera att ett normalutrustat dansgolv troligen har mer elektronik, projektorer med linser, cd-spelare och högtalare än din hemmabio.
 
Jag skulle vara mest bekymrad för optiken i projektorn, men det är nog ingen fara heller.

Inspektera för säkerhets skull så det inte blivit någon beläggning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.