Gimbal skrev:
Bäst är (imho) om plattorna ligger så slätt och fint att du kan låtsas som om de inte fanns och låta klipparen köra över dem precis var som helst. Då slipper du skapa en egen zon för gräsplätten innanför plattorna.
Det ställer vissa krav på plattorn ;) Hur mycket kant kan man ha och fortfarande inte skada klipparen?
 
peternicklas
Jag låter min Landroid gå längt över på plattorna där det går för att den ska klippa rent. Bara plattorna ligger i samma höjd eller lite lägre än gräsmattan så är det inga problem.
 
Jag har valt att ha en rätt smal övergång över plattläggningen för att inte få så mycket gräs på stenarna, men då växer min gräsmatta väldigt snabbt just där...

I mitt fall spelar det inte så stor roll då jag har guiden där ändå.
 
Det blev en 308 som klarar att ta sig förbi S-kurvan på norrsidan utan att använda guiden. Det tyder ju på att en klippare utan guide också hade klarat det.

Nu ligger dock guiden där så jag kan fördela klippningen mellan öst och västsidan av gräsmattan.
 
  • Gilla
Henke2 och 1 till
  • Laddar…
Jag har Landroid M, den hade klarat detta tror jag med hjälp av sina dubbla nossensorer :) (med reservation för odlingslådorna)

2qj96xx.png[/IMG]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.