Hej Jag bygger med myresjöhus i Uppsala län och undrar hur många som haft problem med deras entreprenörer.
Vår rörmokare som de anlitat är en katastrof!! Jag har aldrig sett under mina år på olika byggen, denna totala inkompetens. De verkar ha väldigt svårt för ritningar.

Först så glömde de Avloppet till Badkaret i bottenplattan. JAG påpekade detta då jag funderade vart vattnet skulle ta vägen.
De försöker komma med olika alternativ, men jag förklarar att jag vill ha den i plattan. Igår var jag där, och tror ni nu inte att de har satt brunnen 97,8cm ut i golvet!! Det ser ju för jävligt ut! Sätt ett badkar med lejontassar och du kommer se hela brunnen samt slangen från badkarsutloppet gå tillbaks under badkaret och ut.
Badkarsbilden visar bara hur det skulle sättas, Tillverkaren inget med detta att göra.
IMG_2614[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_2603[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2602[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dom kanske inte kunde dra det närmre väggen pga golvvärmeslang? Be om en omedelbar provtryckning av slangen om du har det i golven, kan vara lite riskabelt att billa upp golvet.
 
Absolut Mattetvilling!
Det är vattenburen golvvärme, men jag beställde från början golvbrunn.
Dehar missat den, men jag godtar inte detta! Gör om gör rätt! Det är garanti på huset :) så det blir jobbigast för Myresjöhus som anlitat Kalle Anka företaget
 
Vad säger VS-ritningen? Är brunnen inritad där så är den garanterat måttsatt och då är det ju inget snack om vad som gäller.
 
Om du söker lite på forumet så kommer du att se att du inte är den första som drabbats av deras VVS installatörer.
 
men som gullegrizen skriver, vad står det på ritningen ? Har du inhandlat badkaret själv ?
 
  • Gilla
Plars
  • Laddar…
Nä, jag har inte inhandlat badkaret än. Från början så är det inritat en Dusch där, men sedan så sa jag att jag ville ha ett badkar.
Men detta spelar ingen roll, för att man sätter avloppsbrunnen på sådant sätt så ett standard badkar kan placeras.

Allt enligt Imtech, Wsp, ÅF, Dahl, Ahlsell m.m.. Men jag kommer aldrig att rekommendera rör firman från Uppsala som alla kan få namn på om de vill. JAG VARNAR STARKT FÖR MYRESJÖHUS OCH DERAS VVS INSTALLATÖR.
Jag själv är elektriker i grund och botten, och skulle aldrig lämnat nåt projekt med så stort misstag.

Det värsta är att de försöker göra sina misstag legitima.. Jag kan dessutom bjuda in på husvisning när det är klart i sommar.

ursäkta sent svar alla.
 
inte köpt nåt badkar. utan ville bara ha möjlighet till det.
 
Hur har det gått med avloppet då, får du det flyttat?
 
Haha.. Nää, de skyller på allt möjligt. Runes Rör som är ansvariga skyller på golvvärme slingorna. Men hade de gjort rätt från början så hade detta inte vart ett problem.
Från början så fick jag dessutom ett väldigt drygt svar från rörfirman när jag påpekade felet.

Och total entreprenad från Myresjöhus innebär att kunden får lösa problemen själv med entreprenörerna.
 
Du är inte ensam om problem med Myresjöhus, vi har bott i vårt Myresjöhus i ca 1 månad nu, i dag var representant ute för att titta på vissa av de fel som noterades efter slutbesiktningen. Nu helt plötsligt var det inte alls så att dom skulle fixa de felen som är noterade i besiktningen (E) utan det var vi som hade förstört och nu försöker lura Myresjöhus på pengar...
När jag påtalade att han godkänt besiktningen och hade två månader på sig att fixa till detta annars har jag rätten på min sida att ta in en annan entreprenör och debitera Myresjöhus fick jag mig en rejäl utskällning, därefter lämnade han..

Vi har åtskilliga exempel på hur Myresjöhus hanterar och bemöter sina kunder. PM ifall det är något ni funderar kring.
 
Fullt så dåliga brukar nog inte ens Myresjöhus vara. Tag en kontakt centralt.
 
Mikael_L
Har man som jag hängt ett tag på detta forum så börjar man med tiden få en känsla för vilka hustillverkare det är har en stadig ström av startade trådar p.g.a strul.
Myresjöhus och Borohus är två tillverkare som har parkerat sig stadigt på min "shitlist". :|

Du som är elektriker kanske tycker om denna tråd, och som handlar om hur lite Myresjöhus vill hjälpa sina kunder:
http://www.byggahus.se/forum/el/99277-el-fel-eller-ok.html
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Och det finns fler trådar. Myresjöhus fortsatte att låta samme underentreprenör förstöra fler hus, under flera år (och troligen fortfarande).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.