Vi funderar på LB-huset svalan och är intresserade av footografier av detta hus. Någon som vet var man kan få tag på sådana?
Efter att ha läst diverse inlägg om LB på detta forum börjar man ju att bli lite tveksam gällande företaget... Är det så att alla har usla erfarenheter eller finns det även bra erfarenheter av dom?
 
Det är nog alltid lättare att hitta negativ kritik än possitiv, man skriver mer om man blivit besviken på något! Snygga hus har de iallafall!
 
LB-Hus kan precis som dom flesta andra leverera jätte fina hus, och jag är säker på att dom har många nöjda kunder.
Men det är jo som Tedde säger... Det är vi som är missnöjda som skrikar högst ;)

Vad jag tycker är viktigt här, är att ni hittar en säljare som ni har stort förtroende, samt att ni ser till att få hantverkare på ert bygge, som har bra referenser.

Lycka till!

/Jan
 
Visst blir man tveksam när man läser all kritik, men jag tror ändå att det nästan kvittar vem man anlitar så kan samma fel uppkomma. Det värsta är väl att de inte åtgärdar felen som de ska..

Vi ska ju bygga med LB-hus, men jag tänker skriva med allt jag bara kan tänka mig i kontraktet, så att vi får så mycket som möjligt skriftligt!

Och visst, det är alltid kritik som hörs över allt annat...
 
Håller på att bygga ett LB hus, visst har blivit besviken på lite, dok inte bygget! Säger som ett inlägg jag såg i en annan tråd ... allt har ju och göra med vilken underleverantör dom har just i din trakt!
Vi är nöjda med alla underlvernatörer, vår besvikenhet låg hos bla vår säljare!
 
Vill du utveckla dig lite mer? Är ju lite nyfiken själv... Vart har du byggt`?
 
Vi är jättenöjda med vårt LB-Hus (Duvhöken)
På några småsaker har vi hamnat mittimellan en diskussion mellan LB-Hus/Entreprenör om vem som gjort fel, men LB-Hus har lovat att lösa detta.
Vi är inte särskilt nöjda med säljaren (ej anställd av LB-Hus), men det sänker ju inte kvalliteten på huset.
 
Inga fel på LB-HUS väggelement, och det är väl i stort sett det ända man själv tillverkar. Att sedan snö/regn får vräka ned över ett halvfärdigt bygge under några veckor, är inget man blir glad över. Jag tyckte man sa att taket kom på samma dag väggarna restes. Fuktskador är väldigt svårt att bevisa i ett nybyggt hus.
 
saturnus2 skrev:
Att sedan snö/regn får vräka ned över ett halvfärdigt bygge under några veckor, är inget man blir glad över. Jag tyckte man sa att taket kom på samma dag väggarna restes. Fuktskador är väldigt svårt att bevisa i ett nybyggt hus.

Vårt hus var under tak samma dag.
 
Hej, kan bara säga att jag och min familj tycker att totalt sett är vi mycket nöjda med vårat husbygge och LB-hus. Allt blev till och med billigare... När huset besiktigades så var det ca 10-15 punkter att åtgärda och det var bara mindre grejor. Men de åtgärdade inte sakerna inom loppet av 2 månader som det stod i slutbesiktningen att de skulle göra utan det tog mellan 4-6 månader och efter lite diskuterande med våran byggledare från LB-hus samt att jag fixade den sista punkten själv så slapp vi betala den summan som vi hållt inne eftersom de lovat att de skulle vara klara innan ett visst datum jag hade satt pga ett större kalas vi skulle ha hemma men de han inte med det. Otroligt snällt av dem att se det som en kompensation. Våra byggare och byggledare har varit helt underbara som har lyssnat på mina synpunkter under byggtiden och åtgärdat saker som jag påpekat direkt utan strul. Kan även säga det att säljaren var kanske inte helt hundra att ha att göra med men vi lärde oss snabbt att det var bättre att ta alla frågor och ändringar med byggledaren istället för med säljaren.

/Daniel/
 
Jerker skrev:
[quote author=saturnus2 link=1140277417/0#7 date=1140679796] Att sedan snö/regn får vräka ned över ett halvfärdigt bygge under några veckor, är inget man blir glad över. Jag tyckte man sa att taket kom på samma dag väggarna restes. Fuktskador är väldigt svårt att bevisa i ett nybyggt hus.

Vårt hus var under tak samma dag.[/quote]

Tråkigt att Du hade otur med vädret Jerker, det är just detta som är så allvarligt med husbyggen, att man bygger in fukten. Men det är riktigt, att ett enkelt hus (4 hörn) skall ha taket på samma dag.
http://www.hopphagen.com/bilder/huset 20050812_3.JPG
 
bubbelboy, jag har några bilder från ett svalan hus jag var och tittade på i Väsby, kan meila över dem vid tillfälle, har dem på annan dator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.