Nu startar vi lite smått att "röja" på tomten. Det är en massa träd, mest småträd, men 5 riktiga bamsingar.
De små känns ju okej att ta själv, men de stora har vi sagt att någon som kan får ta ner. Man vill ju inte riva något av grannhusen ;).
Så nu står det 2 gubbar och sågar för fullt. ;D

Kom på att vi inte tagit något kort på tomten, så jag fick ringa min man, som är med och övervakar, och säga att han får åka och hämta kameran. Man vill ju se hur det såg ut från början.

5.000:- får vi betala för fällningen, förresten. Hoppas att det är ett bra pris.
 
Försök spara så många träd du kan, det är jätte snyggt med stora träd nära huset.

Lycka till!
 
Alternativ trädfällning-
använd grävaren om den ändå är på tomten. Vår goa gamla ek packade grävaren ihop till kaffeved på 10 min.

 
Har precis varit och kollat när de håller på. Hade med lite lunch (McDonalds).

Jösses, vilket jobb de gör, de verkade jätteduktiga, fast det tar ju tid. När jag såg hur de slet, kändes det inte som om det är rätt billigt med 5.000:- för jobbet de gör. :)

Vår tomt ligger precis vid sonens dagis, och där var de lite sura på att deras koja blivit förstörd. :( Fast de tyckte det var häftigt med motorsågningen. ;)

Hemsida ska jag försöka börja snickra på snarast. :)

Vi ska försöka spara lite träd, men de flesta måste bort.
 
Vi sågade ner de flesta träden själva. Baxningen av stockarna tog knäcken på våra ryggar, (och förhållandet nästan ;) )
Vi tog professionella gubbar för de som lutade åt fel håll. Väl värt pengarna.
Nu under helgstormen rasade ett träd :surprised:
Ett annat står och svajar alldeles bredvid grunden...
När vinden lugnat ner sig så får vi nog ta ned det.
Trist då det börjar bli lite väl kalt på tomten. Träd är fina...

mvh
David
 
Nu är de stora träden nere. Bara resten kvar... :D
Mycket jobb blir det. Nu får vi röja på tomten, för träden ligger ju rätt över.
Sedan är det en del småträd som ska bort.
Så några fritidsproblem lär vi inte ha framöver. ;D

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.