P g a ointresserad säljare är vi tyvärr tillbaka på ruta ett och letar hustillverkare igen >:(. Efter att återigen ha surfat mig svettig på olika hustillverkares hemsidor är jag minst lika velig som förut! Då hade vi i alla fall klart för oss att vi ville ha ett 1½-planshus. Nu skulle jag plötsligt mycket väl kunna tänka mig ett enplanshus ;). Men vi har tre barn och skulle gärna vilja ha ett arbetsrum utöver sovrummen, så många rum blir det!

Det jag har börjat fundera på är om man kan ha ett enplanshus med loft? Kanske till och med två loftrum (ett på varje sida). Jag har hittat ett hus som jag gillar både utseende och planlösning på, förutom att det saknas ett par rum; http://www.vastkuststugan.se/, tyvärr går det inte att direktlänka men -> Villor -> Symfoni. Där borde det väl gå att göra två loftrum på gavlarna? Det kanske kräver lite modifiering, men omöjligt borde det väl inte vara?

Jag tar också tacksamt emot tips på permanenthus med loft och mycket gärna kommentarer, och kanske till och med bilder :D, från någon som har loft!
 
Tack Mulan! Jag visste väl att jag hade sett ett hus med loft alldeles nyligen! Detta verkar häftigt, men en sak vet jag/vi fortfarande, och det är att vi ska ha ett hus i klassisk stil! Tror inte att vi skulle få bygglov för något annat heller på den tomt vi hoppas få köpa 8). Det är på landet på riktigt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.