D09 skrev:
Op. Verkar inte gilla villaägare. :/
Det är klart att de inte gör.

VP:are och miljömuppar vill att vi skall bo i höghus i komprimerad, "förtätad" stadsmiljö för att hushålla med "resurser".
Och SAP tror sig värna om "arbetarklassen" i hyreskaserner, inte om medelklassiga villaägare.
 
D09 skrev:
Op. Verkar inte gilla villaägare. :/
Ja du äger ju ditt boende, därmed per definition kapitalist och en ond människa ;)
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
noone70 skrev:
Fel av mig, jag låg lite långt fram i tiden (efter ett regeringsskifte), då Löfven (som det verkar nu iaf) kommer Sjöstedt och Fridolins lilla bitch... De säger hoppa och han svarar hur högt.
Jag är inte så säker på det!

Inte när det gäller VP i alla fall.
Sossarna, och kanske speciellt fackföreningsrörelsen, verkar sky VP (och deras avläggare med fler bokstäver i partibeteckningarna) som pesten.
VP fungerar som en sprängkil som bara vill fraktionera SAP och LO.

Undrar om inte sossarna hellre stöder sig på t.ex. C för att få regeringsmandat.
Dessutom presenterar VP hela tiden dogmatiska krav, väl vetande att ingen egentligen tar dem på allvar.
 
haavard skrev:
S: [länk]
MP: [länk]
V: [länk]
Tack för bra information haavard. Tycks som lagförslaget får svårt att gå igenom.
 
Mikael_L
jokomoko skrev:
Tack för bra information haavard. Tycks som lagförslaget får svårt att gå igenom.
Vet inte det ... Om omröstning sker innan nästa väl då regeringen fortfarande sitter på en någorlunda trygg andel av riksdagsplatserna så behövs det inte speciellt många politiska vildar bland de andra.

Börja muta lite SD-politiker nu ... :D


Ja förövrigt, hur ställer sig SD om förslaget?
 
Oväntat att S, V och MP inte gillade Alliansens förslag...
 
Mikael_L
Nä, det är ju s.k missnöjespartier ... :D



Jag tror inte dom har någon "gillaknapp", bara en "ogillaknapp". ;)
 
KnockOnWood skrev:
Jag är inte så säker på det!

Inte när det gäller VP i alla fall.
Sossarna, och kanske speciellt fackföreningsrörelsen, verkar sky VP (och deras avläggare med fler bokstäver i partibeteckningarna) som pesten.
VP fungerar som en sprängkil som bara vill fraktionera SAP och LO.

Undrar om inte sossarna hellre stöder sig på t.ex. C för att få regeringsmandat.
Dessutom presenterar VP hela tiden dogmatiska krav, väl vetande att ingen egentligen tar dem på allvar.
Sjöstedt är inte som de gamla VP(k) ledarna, han vet om vilken makt han har (kommer få) och han kommer med all säkerhet att använda den för att få en plats i regeringen och för att få igenom sina löften till väljarna.

C är inte ett alternativ, de är för små och svaga och som det ser ut nu i opinionen så kommer VP vara vågmästare oavsett om C blir quislingar eller inte.
Sedan är risken är stor att C tom åker ur riksdagen.
 
Mikael_L skrev:
Ja förövrigt, hur ställer sig SD om förslaget?
De anser att det är den misslyckade integrationspolitikens fel och att om vi minskar invandringen med 90% så kan vi genomföra vilka förslag som helst! :D
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
ullberg
Mikael_L skrev:
Jag tror inte dom har någon "gillaknapp", bara en "ogillaknapp". ;)
I riksdagen finns det ju sedan länge såväl gilla- som ogillaknapp (låt vara att de kanske används olika mycket beroende på om man är i opposition eller inte). Vill nog hävda att de var föregångare i den här (o)gillaknapps-frågan...
 
Mikael_L
noone70 skrev:
De anser att det är den misslyckade integrationspolitikens fel och att om vi minskar invandringen med 90% så kan vi genomföra vilka förslag som helst! :D
Just så.
SD anklagas ibland för att vara ett enfrågeparti.

Men så är inte alls fallet, men däremot är dom ett ensvarsparti. :)




hehe, det där sista ordet var svårt att läsa, det gör sig bättre i tal. ;)
 
D09
Mikael_L skrev:
Just så.
SD anklagas ibland för att vara ett enfrågeparti.

Men så är inte alls fallet, men däremot är dom ett ensvarsparti. :)




hehe, det där sista ordet var svårt att läsa, det gör sig bättre i tal. ;)
Läste först "envarsparti" ha ha

Lät som något som skulle få mycket röster isåfall ;)
 
Jaha ! Vi får väl vänta i minst 40 år innan något görs åt den idag otroligt tröga bygglovsprocessen. Otroligt att man ger grannar sådan makt över hur och vad som ska byggas. I ett område kan 98% getts möjligheter till avvikelser från detaljplan men när de 2 sista % ska bygga så har dom en granne som sätter sig på tvären och då får dom inte bygga med samma avvikelser. Så INNAN man köper tomt så bör man prata med grannarna vad dom kan acceptera och samtidigt fråga om dom kommer bo kvar tills bygglovet är laga kraft. Att en paragrafryttare medvetet och i rent okynne ska kunna fördröja ett bygglov med flera år är ju sanslöst. Nästa steg är väl att man ska ha grannarnas godkännande för var tvätten ska hängas, vilka blommor som ska sättas, var studsmattan ska stå. Sverige är fantastiskt !
 
  • Gilla
Claesk
  • Laddar…
Keny3309 skrev:
...Nästa steg är väl att man ska ha grannarnas godkännande för var tvätten ska hängas, vilka blommor som ska sättas, var studsmattan ska stå. Sverige är fantastiskt !
Nej, det är fel.
Du får hänga tvätten var du vill, sätta vilka blommor du vill och ställa studsmattan där du vill.
För det behövs inget bygglov, och det finns inga sådana regler i pipelinen heller, vad jag vet.

Så, javisst är det ett fantastiskt land :)
 
D09
KnockOnWood skrev:
Nej, det är fel.
Du får hänga tvätten var du vill, sätta vilka blommor du vill och ställa studsmattan där du vill.
För det behövs inget bygglov, och det finns inga sådana regler i pipelinen heller, vad jag vet.

Så, javisst är det ett fantastiskt land :)
Glöm inte miljöförvaltningen ;)

Flaggan ger stressande skuggor, barnen skriket o bråkar, blommorna skapar allergier och tvätten luktar illa 😇
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.