Aha, tackar.

Vad tror ni om en sådan som denna till Boschen :
2000023531
Biltema : 80 kr

Den ska ha skumplastinlägg men man kan fråga sig om den orkar hålla skruvdragaren på plats?
 
Akahigi
Även jag har blåbosch 10.8V som smidig basmaskin. Funkar bra, men duger inte att borra eller dra långa skruv. Jag tror mer på 18V än 14.4.


Tror inte blåbosch batterier funkar på deras trädgårdsmaskiner, plus nivån är bättre på Makitas trädgårdsmaskiner (men dyrare).
 
LoJo skrev:
Till Boschen.
L-boxx 334kr inkl frakt: [länk]
L-boxx inredning 99 kr + frakt: [länk]
Riktigt bra pris på den tomma L-boxxen.
Sköter sig Prishammeren.dk sig bra?

Sorry för en smula off topic..
 
snowjim skrev:
Aha, tackar.

Vad tror ni om en sådan som denna till Boschen :
[bild]
Biltema : 80 kr

Den ska ha skumplastinlägg men man kan fråga sig om den orkar hålla skruvdragaren på plats?
Lådan som maskinen levereras med har ett format plastinlägg som passar i L-BOXX. Du behöver alltså bara en tom box, ingen maskinabpassad inredning. Finns säkert för en liten peng någonstans på interwebsen.
 
Akahigi skrev:
Även jag har blåbosch 10.8V som smidig basmaskin. Funkar bra, men duger inte att borra eller dra långa skruv. Jag tror mer på 18V än 14.4.


Tror inte blåbosch batterier funkar på deras trädgårdsmaskiner, plus nivån är bättre på Makitas trädgårdsmaskiner (men dyrare).
Är det denna du tänker på då?

http://www.webhallen.com/se-sv/hem_...ch_professional_gsr_18-2-li&atcl=external:ref
 
Akahigi
Lite klena batterier på den där. 1.3ah?

Hade som sagt kört någon 18V Makita ;)
 
Akahigi skrev:
Lite klena batterier på den där. 1.3ah?

Hade som sagt kört någon 18V Makita ;)
Klena??
Ah har inget med styrkan att göra....det är 18Volt som är styrkan Ah anger bara "bränsletanken" dvs hur länge du kan använda batteriet mellan laddningarna....
Jag förespråkar oxå Makita´s LXT system då det i dagsläget är oslagbart gällande mångfalden av verktyg.....men TS hade inte så stora/många användningsområden så att köpa ett kit med 3 batterier känns lite overkill.....även om det va ett juste pris på webhallen.....
 
Som oerfaren hemmafixare rekommenderar jag 18v bosch. Har borrat i betong med den för småsaker. Hyllor och sådant. Det tar lite längre tid, men den billiga slagborren från Jula har samlat damm sedan jag köpte boschen. Jag rekommenderar absolut att du (vad du än väljer) håller dig till samma batteriserie därefter. Så väldigt enkelt att alltid ha laddade extrabatterier till allting. Hur smidigt som helst med samma batteri som till sticksågen, lampan och (när jag får råd) cirkelsågen.
 
Akahigi
Remne skrev:
Klena??
Ah har inget med styrkan att göra....det är 18Volt som är styrkan Ah anger bara "bränsletanken" dvs hur länge du kan använda batteriet mellan laddningarna....
Jag förespråkar oxå Makita´s LXT system då det i dagsläget är oslagbart gällande mångfalden av verktyg.....men TS hade inte så stora/många användningsområden så att köpa ett kit med 3 batterier känns lite overkill.....även om det va ett juste pris på webhallen.....
Det var det jag menade med klena batterier, att de inte kommer hålla så länge.

Om han nöjer sig med färre batterier är det här kitet med ett batteri:
Makita BHP456RFWX 2-Speed 18V Li-ion Combi Drill with Battery Anniversary Edition - White by Makita http://www.amazon.co.uk/dp/B008CP3TD0/ref=cm_sw_r_udp_awd_9b7ztb0DKS7PW
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Akahigi
Akahigi skrev:
Det var det jag menade med klena batterier, att de inte kommer hålla så länge.
Ok, jag misstänkte det när jag läste om det igen.... :)
Med tanke på Makita´s laddtid på 22minuter så tror jag TS klarar sig med ett batteri....lagom paus.. ;)
 
M
Akahigi skrev:
Den ersätter borrhammaren rätt långt för hemmafixaren
Jag håller inte med.
 
Akahigi
MaxPax skrev:
Jag håller inte med.
Det behöver du såklart inte göra, men det blir mer värt om du berättar varför.

Ska man inte bila utan bara göra hål så räcker de 90nm den har väldigt långt...
 
Akahigi skrev:
Lite klena batterier på den där. 1.3ah?

Hade som sagt kört någon 18V Makita ;)
Jag är lekman på ämnet men när man räknar batteri kapacitet på de flesta andra produkter så beror tiden batteriet håller uteslutande på själva produktens övriga komponenter, i detta fallet, motor, växellåda och hur mjukvaran är optimerad. Visst kan man säkert dra någon generell gräns men jag tror ändå att mycket beror på produkten i sig.

Makita verkar relativt omtyckta men ju svårare att få ett vettigt pris här i Sverige tyvärr.
 
Akahigi
snowjim skrev:
Jag är lekman på ämnet men när man räknar batteri kapacitet på de flesta andra produkter så beror tiden batteriet håller uteslutande på själva produktens övriga komponenter, i detta fallet, motor, växellåda och hur mjukvaran är optimerad. Visst kan man säkert dra någon generell gräns men jag tror ändå att mycket beror på produkten i sig.

Makita verkar relativt omtyckta men ju svårare att få ett vettigt pris här i Sverige tyvärr.
Olika trådlösa skruvdragare av samma typ har väl ungefär samma prestanda tror jag.

1.3 skulle man kanske välja för viktens skull, men jag skulle inte köra 18v under 3Ah, blir då svårt att köra ex vis såg med de batterierna någon längre stund.

Köpa utomlands är bättre. Tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.