Ska göra massa hyllor i min källare och funderar på vad man ska ha för material i hyllplanen.
Tänker att typ ELFA-hyllor av spåskiva med tiden inte är ett så bra alternativ i en källare och funderar då på råspont istället.
Nu gillar jag ytan på typ ELFA-hyllor och funderar då på bästa lösningen.
Har ni några bra tips?
 
Varför skulle inte spånskivan duga?
Den är belagd med melamin, så det skall vara en rejält fuktig källare för att skivan skall ta skada.

Men om det ändå känns obekvämt med organiska material i en källare är det kanske bättre att satsa på Elfas trådhyllor istället? Då kan du vattenfylla hela utrymmet utan att hyllorna tar skada! ;)
 
  • Gilla
JohanOlson
  • Laddar…
Så hemskt fuktigt är det inte men det kan ju hända att man lastar endel i källaren och tänkte då att 20mm råspont är stabilare än dessa belgada hylplan av spånskiva.
 
Du kan ju sätta fler konsoler för att avlasta? Fördelen med Elfas system är ju att du kan bygga dem i princip hur du vill.

Jag kör också ett Elfa-system (fast med trådhyllor). När jag skulle lasta lite tyngre saker hängde jag bara dit en extra hängskena för att fästa de extra konsolerna på. Jag gissar att man borde kunna göra samma sak med melaminskivan?
 
  • Gilla
unkelpehr
  • Laddar…
Finns ju färdig limfog att köpa, jag håller med om att spånskiva är lite sådär.
RÅspont blir så rått, stickor och flisor, nä

Protte
 
Efter mycket funderande och letande blev det limfogskivor med 400mm djup.
Skulle tagit djupare men snålheten fick vara med och bestämma lite också.
Hör ser ni lite olika lösningar på upphängningen av hyllorna, en hylla hänger endast i väggen och taket för under ska jag förvara bildäcken...

hylla1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


hylla2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får även bjuda på min lösning av hantering av bilhjulen när dom inte används:

hjul.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Linska och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.