Tja
Tänkte bara påpeka att man numera får upp dubbla sökresultat på google från byggahus, både från mobilsidan och från vanliga (fast samma sidor).
Spelar ju ingen roll för oss som besökare, men för er kan det göra att ni blir "bannade" från google ett tag och det kan vara riktigt illa för intäckterna (har själv varit med om det.. inget kul alls)
 
Oj, tack för att du sa till!
 
Vad specifikt har du sökt på? Ett användarnamn eller en foumtråd eller en artikel?
 
Ja, när jag sökte runt så verkar det onekligen inte gälla för alla sökningar, men här är ett exempel:

Capture.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ena sökresultatet är för mobilsajten och det andra för desktop ser jag.
 
Precis, fast det är samma artiklar...
Sånt brukar inte google tycka om
 
Konstigt att det bara dyker upp ibland. När jag kollar i Google Webmaster Tools så hittar jag inte någon varning om dublicate content annat än forumtrådar som har samma rubriker som t ex "Sätta upp taklampa".
 
Kan ju vara google som spökar också, men ville iallafall påpeka det, är ju lätt hänt att sökrobotar får för sig konstiga saker och börjar snorkla dubbelt...
 
Ja, det är svårt att veta hur Google fungerar. Tills vidare hoppas jag att Google reder ut det hela åt oss. Om detta börjar inträffa för ofta får vi blockera Google från mobilsidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.