Fred vom Jupiter skrev:
Nästan alla bilagor finns elektroniskt numera, men bara om man loggar in med e-legitimation, inte med de tryckta säkerhetskoderna.
Inte k12 och jag är osäker på k6. Hursomhelst räcker det med en pappersbilaga för att ställa till det.
 
Jodå K6 finns där.. K12 vet jag inte.
 
Slugge skrev:
Jodå K6 finns där.. K12 vet jag inte.
K12an fungerade inte när jag loggade in med mobilt bankid. Om det hade fungerat med bank-id på kort kommer jag att tillåta mig att bli lite irriterad.
 
Redigerat:
ullberg
mycke_nu skrev:
Övertyga dem att ge utdelning. 20% skatt är en ohyggligt bra deal.
I det upplägg som är aktuellt f.n. är det genomfakturering så skatten är faktiskt 0 (i detta led ;) ). Det är heller inte min primära inkomstkälla så det är inga stora pengar vi pratar om.

Dessutom är jag en så otroligt tråkig person att jag inte har speciellt mycket emot att betala skatt, som det är idag blir det ändå fullt tillräckligt över till mig.

Eller kanske ska jag uttrycka mig så här: jag är oändligt mycket mer intresserad av att minska, och idealt helt eliminera, slöserier i statens finanser (det jag subjektivt upplever som slöserier) än att minska mitt personliga skattetryck. Det senare är ändå, sett i isolation men över hela populationen, en del av statsfinanserna man med rätta kan kalla ett nollsummespel.

EDIT: lite mer OnT så stelnade jag plötsligt till under lördagens middag när jag kom på att jag gjorde klart allt på skv.se för kanske två veckor sedan men inte skickade in (oklart varför). Min bättre hälft lugnade mig snabbt med att det var ett par dagar kvar.
 
Redigerat:
Just ja, gött att inte behöva tänka på det längre, behövde bara sätta en kråka när revisorn bad om det :)
 
@ullberg>

Bäst du kollar temperaturen, jag tror du har feber. ;)
 
Redigerat:
ullberg
Jag väntade mig knappast medhåll, speciellt inte från en "halvamerikan" - hade jag fått det skulle jag nog bett dig kolla tempen ;)

(36,8 btw, vilket är min normaltemperatur)
 
Ja, det är ju en liten filosofisk skillnad om man vill göra insatser för samhället med medel som man disponerar själv, eller om man vill lämna över det ansvaret till staten tillsammans med pengarna. :)

I övrigt är vi säkert överens.
 
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Ja, det är ju en liten filosofisk skillnad om man vill göra insatser för samhället med medel som man disponerar själv, eller om man vill lämna över det ansvaret till staten tillsammans med pengarna. :)

I övrigt är vi säkert överens.
Det ena utesluter inte det andra ... ;)


(app app app - politik ... :|)
 
ullberg
mycke_nu skrev:
Ja, det är ju en liten filosofisk skillnad om man vill göra insatser för samhället med medel som man disponerar själv, eller om man vill lämna över det ansvaret till staten tillsammans med pengarna. :)

I övrigt är vi säkert överens.
Det tycks som att vi är helt överens om problemet (den "filosofiska skillnaden"), jag tror du ska läsa mitt inlägg #19 en gång till och inte slå bakut innan du kommer till andra halvan ;) .

Eller så bara struntar du i mig och gör något produktivt istället. Mikael_L har nog rätt att vi börjar närma oss gränsen... EDIT: Mikael har nog rätt att det inte är så nära gränsen, med det är i alla fall kraftigt OT i denna tråd.
 
Redigerat:
Mikael_L
ullberg skrev:
Mikael_L har nog rätt att vi börjar närma oss gränsen...
Nja, det tror jag egentligen inte ... inte så nära iaf ... ;)

Men jag tillrättavisade egentligen bara mig själv + baktanken att andra inte behöver dra det jag skrev alltför mycket längre, rakt in i någon regelrätt politisk diskussion. Det handlar ju inte ens tråden om.
 
Men deklarationen kan man väl göra elektroniskt och skicka in bara bilagorna??? Det gick förut i alla fall.
 
Jag tror faktiskt inte det. Resultatet ska ju tillbaka någonstans i huvuddokumentet och det lyckades jag inte med.

I vilket fall som helst har man förlorat så fort man måste skicka in någonting.
 
ullberg skrev:
DEller så bara struntar du i mig och gör något produktivt istället.
:) Ja, vi tar det en annan tråd, en annan gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.