Midnatt när 5 maj övergår till 6 maj, alltså måndag kväll.
Jag har en hård dag på jobbet imorgon!

/Skattmasen
 
  • Gilla
llehs och 3 till
  • Laddar…
äsch, tryck bara "ok" på allt och gå å fika.
 
Varje gång jag läser en uppmaning från Skatteverket om att deklarera elektroniskt tar jag det som ett hån. "Du vet väl att du kan deklarera elektroniskt?" Nej, jag kan ju inte det eftersom ni kräver att jag lämnar in bilagor på papper. Bilagor som finns på er webbsida för nedladdning och utskrift. Varför, varför, varför är det så viktigt att jag skriver ut dem åt er och knatar över med ett kuvert?
 
Hemmakatten
MathiasS skrev:
äsch, tryck bara "ok" på allt och gå å fika.
Precis så kan man göra för om man vill bli av med "eländet" just nu. Och vid ett senare tillfälle skicka in en rättelse med kompletterande information.
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Det är så tänker jag göra imorgon. Rättelse sen...
 
Hemmakatten skrev:
Precis så kan man göra för om man vill bli av med "eländet" just nu. Och vid ett senare tillfälle skicka in en rättelse med kompletterande information.
Jag inser att det inte framgår tydligt, men mitt inlägg var menat till Skattmasen, inte Atom.....
 
För en massa år sedan så var ju timmarna innan deklarationsdeadline en ganska stor happening.
Vad jag kommer ihåg när jag var liten så var det en jätteaktivitet runt skatteskrapan på söder och alla Stockholmare vallfärdade dit. Skulle inte förvåna mig om det var några musikorkestrar som spelade åxå...

Antar att detta inte finns längre....eller ??????
 
fiskbuggaren skrev:
Varje gång jag läser en uppmaning från Skatteverket om att deklarera elektroniskt tar jag det som ett hån. "Du vet väl att du kan deklarera elektroniskt?" Nej, jag kan ju inte det eftersom ni kräver att jag lämnar in bilagor på papper. Bilagor som finns på er webbsida för nedladdning och utskrift. Varför, varför, varför är det så viktigt att jag skriver ut dem åt er och knatar över med ett kuvert?
Det trodde jag oxo, men se K10 och NE med hjälpblanketter fanns ju där. Riktigt smidigt.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
För en massa år sedan så var ju timmarna innan deklarationsdeadline en ganska stor happening.
Vad jag kommer ihåg när jag var liten så var det en jätteaktivitet runt skatteskrapan på söder och alla Stockholmare vallfärdade dit. Skulle inte förvåna mig om det var några musikorkestrar som spelade åxå...

Antar att detta inte finns längre....eller ??????
Jodå, det finns några tappra krigare som envisas med papper som samlas där.
 
Nästan alla bilagor finns elektroniskt numera, men bara om man loggar in med e-legitimation, inte med de tryckta säkerhetskoderna.

Tyvärr är det inte så mycket folkliv längre vid deklarationsinlämningen. För tio år sedan var det blåsorkester, politiska partier och en massa korvförsäljare på Söder. Numera är vi skattmasar flyttade till Solna och få lämnar på papper.

Att lämna en halvfärdig deklaration i tid och senare komplettera kan innebära en risk. Om Skatteverket hinner påbörja en utredning innan rättelsen kommer in så kan det bli skattetillägg på det du inte deklarerat. Jag har just nu ett bolag på mitt bord som satt detta i system och lämnat nollade deklarationer varje månad i två år och sedan rättat upp dem ett par månader senare varje gång. Nästa gång åker de dit!
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Skulle man våga röra Ikea grundaren? ;-)
 
ullberg
mycke_nu skrev:
Det trodde jag oxo, men se K10 och NE med hjälpblanketter fanns ju där. Riktigt smidigt.
Fast just K10 tror jag aldrig jag kommer se som smidig, då det bolaget jag är delägare i inte gör (och sannolikt aldrig kommer göra) utdelningar blir det där bara någon märklig uppräkning av en imaginär siffra... Men det är klart, jag kan medge att det är lättare att låta skv göra uppräkningen åt mig.
 
Övertyga dem att ge utdelning. 20% skatt är en ohyggligt bra deal.
 
P
Denna info att man måste logga in med e-leg för att få bilagorna var inte direkt enkel att hitta...
Min e-leg hade "tagit slut" och jag orkade inte att skapa ett nytt bara för detta så jag tog koderna men tji fix jag.. Det var bara att skapa ett nytt e-leg för att fixa K2...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.