Hej!

Liksom vid varje trevande steg jag tar i renoveringsdjungeln hoppas jag att ni har möjlighet och lust att stötta mig på vägen.

Vi håller på med en renovering av huset och ska anlita en golvläggare för att lägga in en matta. Golvet är ca 50 m2 fördelat på två våningar. Ytorna är delvis hall som angränsar till trappa samt dörröppningar, och delvis i kök. Vi ska lägga en plastmatta som (på deras inrådan) läggs den på den befintliga originalplastmattan från -78.

Offerten vi fått in ligger på 15 000 kronor för arbete och material, varav materialkostnaden uppgår till 6000 kronor och arbetskostnaden 9000 efter ROT.
offert golv.jpg
Är det rimligt?

Linn
 
50 rektangulära kvadratmeter så lät det där dyrt, är det många skrymslen och vrår så är det också tilltaget.
De tar 16500 och behöver inte ta bort gamla mattan och jobbet är gjort på dagen.

MEN som ALLTID fråga fler.
 
Solute1 skrev:
Hej!

Liksom vid varje trevande steg jag tar i renoveringsdjungeln hoppas jag att ni har möjlighet och lust att stötta mig på vägen.

Vi håller på med en renovering av huset och ska anlita en golvläggare för att lägga in en matta. Golvet är ca 50 m2 fördelat på två våningar. Ytorna är delvis hall som angränsar till trappa samt dörröppningar, och delvis i kök. Vi ska lägga en plastmatta som (på deras inrådan) läggs den på den befintliga originalplastmattan från -78.

Offerten vi fått in ligger på 15 000 kronor för arbete och material, varav materialkostnaden uppgår till 6000 kronor och arbetskostnaden 9000 efter ROT.
[bild]
Är det rimligt?

Linn
Materialet kostar väl 7500 och jobbet 15000 (7500 efter rot) i.o.m att skattereduktionen är 7500:- eller ?????????
 
Ja offerten är på tot 22500:- inget annat och arbetskostnaden måste vara 15000:- samt matr 7500:-. Och OM ni får fullt ROTavdrag blir kostnaden 15000:-inkl moms
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.