6
boltis skrev:
Kommer nog snart en nyhet som gör att folk höjer lite på ögonbrynen.. ☺
En riktig cliffhanger.. Men mer avslöjar jag inte förrän det kommer från officiellt håll.
Kan det vara Stigas motsvarighet till Ambrogios nya modell:?
http://www.ambrogiorobot.com/en/linea/l30

Utklippt från sidan:

"The new Ambrogio line was designed for small areas of up to 1100 square meters.

The robot features a BRAND NEW and EXCLUSIVE SAFE BLADE SYSTEM (patented by ZCS) that recognises the grass (and only mows grass). A smart blade that mows the lawn (and only the lawn) perfectly, thanks to the unique and innovative shape of the blade."
 
Kan väl säga så mycket som att det rör inte Stigas sortiment. Mer vågar jag inte avslöja innan det kommer från officiellt håll. Sorry ☺
 
Om jag omformulerar mig.
Jag ska snart köpa en Gardena R40 till morsans lilla trädgård. 200m2. Borde jag vänta?
 
Nä, det tycker jag inte. Är det en sådan du är inne på så köp en sådan. Tror inte detta påverkar ditt beslut i frågan.
 
Tack. Sagt och gjort.
 
Planerar köpa Automower 330x. Bör jag avvakta???
 
Om vi säger så här. Det som finns idag på marknaden påverkas i stort inte nämnvärt. Utbudet i sig kommer inte att revolutioneras men det är i vår bransch ändå en ganska stor sak. Haha. Sorry, men kan inte utveckla det mer än så just nu..
 
6
boltis skrev:
Om vi säger så här. Det som finns idag på marknaden påverkas i stort inte nämnvärt. Utbudet i sig kommer inte att revolutioneras men det är i vår bransch ändå en ganska stor sak. Haha. Sorry, men kan inte utveckla det mer än så just nu..
Inget nytt du kan nämna om nyheten?
 
Borde inte ev nyheter för 2014 ha kommit vid detta laget?lönt att vänta till midsommar med nyheter.är väl ny när grönskan verkligen kommit igång som folk köper
 
Det skulle kommit ut ett pressmeddelande för ett par veckor sedan men faktiskt inte hört mer!
 
pelpet skrev:
En gräsklippare borde ju kunna bli rejält mycket billigare, ner mot en tusenlapp tror jag är realistiskt. En gräsklipparrobot är ju egentligen bara lite elektronik, några elmotorer, lite plast och ett batteri. Man kan ju jämföra med surfplattor, som börjar på en femhundring nu för tiden.
Att göra en klippare för 1000kr går nog, men tänk på att garanti osv kostar en hel del och man förväntar sig att den rackaren skall fungera.

Tror dock vi kan förvänta oss maskiner som funkar riktigt bra för 5000kr den närmsta tiden och kanske ett kliv till neråt de närmsta åren. Ser ingen poäng i en maskin för idag 2000kr som inte funkar ;)
 
Boltis, kan du förklara vad pressmeddelandet innebär i praktiken för oss vanliga gräsmatteägare?

Jag förutspår att man kommer att kunna köpa en robotgräsklippare av enklare modell för under 1000 kr i dagens penningvärde, dvs 0,225 prisbasbelopp, till sommaren 2020 på något av våra lågprisvaruhus (biltema, jula, rusta, ÖoB eller liknande). Vi får väl kolla den här tråden om 6 år och se om jag hade rätt :)
 
Det innebär egentligen att ytterligare en stor aktör ger sig in i robotbranschen på den svenska marknaden. Och då pratar vi en leverantör med erkänt bra återförsäljarnätverk och hög servicegrad. Tror varken husqvarna eller stiga är så glada över detta direkt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.