Jag har returnerat mina 14 wallplugs, för att vara på den säkra sidan. Sannolikt så är det inga problem, men OM något skulle hända och man haft denna informationen, då är situationen inte så rolig.
 
dhanjel skrev:
Jag har returnerat mina 14 wallplugs, för att vara på den säkra sidan. Sannolikt så är det inga problem, men OM något skulle hända och man haft denna informationen, då är situationen inte så rolig.
Fast hur höga krav ställs på konsumenten att hålla koll på det? Om man nu inte får info från stället man köpte prylarna på...
 
Eftersom bristerna inte innebär någon direkt eller omedelbar fara för person eller egendom har verket bedömt att produkten inte behöver tas tillbaka från konsumenter.
???

Ingen fara men ändå försäljningsförbud?
 
Känns deppigt på något vis...
 
Johan_A_M
mrquick skrev:
Känns deppigt på något vis...
Visst gör det, rikigt trist när man vant sig. Har hört någonstans att de planerar att ha nya modeller ute till Sverige (och väl egentligen hela EU då?) i början av 2015 men jag vågar inte lite på deras ord längre när det gäller utveckling.
 
Är det så att Fibaro har släppt nya uppdaterade enheter nu? Fick ett e-post om det idag (fö är länkarna ovan inaktuella/flyttade).

Ny länk till Elsäkerhetsverket

Märkningen ser uppdaterad ut om man får tro innehållet från en återförsäljare som skickat ut det.

Tidigare FDG211 och nya är FGS212 (?)
 
Redigerat:
Johan_A_M
Funderade också på det, tror det var Interaktiva hem eller vad de heter som skickade ut mail men det var lite svårt att tyda om det var en ny korrigerad modell (vilket man ju isf borde skrivit i mailet) eller bara att man tagit in nya (vilket ju låter oerhört märkligt). Någon som sitter inne med insideinfo?
 
Det är nya givetvis och Sverige är första land som får dem (av naturliga skäl). 1x3kW är numera 1x2,5kW och de är lite större än de tidigare versionerna. Dekra är testinstitutet.
 
Får hem imorgon och ska öppna och se om det är någon skillnad. Litar inte på fibaro.
 
Henke-el skrev:
Får hem imorgon och ska öppna och se om det är någon skillnad. Litar inte på fibaro.
Fick du hem den och har tittat på den ännu? Är den ny och ser ut att ha förändrats?
 
trodde det skulle bli fibaro men fick qubino. Så väntar tills m.nu får in sina i lager.
 
Behöver verkligen detta vara sticky längre? Ersättare är på väg/har kommit och ingen butik i Sverige säljer de gamla längre...
 
  • Gilla
KristoferL och 1 till
  • Laddar…
Tycker med ADMIN kan radera denna post nu. Bara förvirrar nya köpare.
 
  • Gilla
leby och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.