Både jag och min man känner av en konstant lukt i vårt ena badrum, det luktar gammal fimp! Huset är snart två år gammalt och vi har kakel och klinkers på golv och vägg som vårt andra luktfria badrum. Jag har gjort rent avlopp och skurat golv men det hjälper inte, jag trodde ett tag att ngn spolat ner en fimp i handfatet som fastnat där men icke. Skåpen som sitter i rummet är av samma typ och sort som i det andra badrummet, handdukar och mattor tvättade... Har plockat bort tvålar och rengöring för toaletten ur rummet men lukten försvinner inte.

Vad sjutton kan det vara, är det ngn som har en aning om vad som kan lukta ungefär som fimp?
 
en rökare i huset :)
.... kolla lukten på alla kosmetiska artiklar stående i badrummet. Kanske lukterna blandas ihop och det blir en fimplik resultat?
gaia
 
Redigerat av moderator:
Misstänkte att det var handtvålen som luktade (ska vara smultron men den luktade inget vidare) finns inga andra produkter i just detta badrummet :( Rökare har jag inte heller hemma. det är helt klart ett mysterium!
Ska be besiktningsmannen om råd på vår kommande tvåårsbesiktning :) Gissar att han inte kan komma med något dock, ska även skura både väggar och golv igen...
 
Gammal tråd... men jag har samma problem i min tvättstuga.
Fick du någon lösning på gåtan med fimplukten???
 
Nej tyvärr vet jag fortfarande inte vad som luktade men det försvann iaf till slut, tog bara några månader...
 
O
Kan det vara flytspacklet som luktade? Eller betongen? Och när allt torkade så slutade det lukta?
 
Lukten kom från avloppet till handfallet och vi kände ingen lukt första året så det tror jag inte för vår del
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.