Hej!

Familjen har en sommar stuga som nu när man har egna barn börjar bli lite liten, så jag tänkte slå upp en stuga ca 20-25 kvm.
Det kommer mest användas till övernattning så inget kök mm.
Undrar nu om någon har byggt en stuga själv på lösvirke som kan ge en ca kostnad på bygget?
Är intresserad av kostnaden av själva stugan stomme, plintar, tak, inner och ytterväggar och lättare isolering.
Dörr och fönster finns redan.
Kommer inreda stugan senare och dela upp i 2 rum.

/bullerberga
 
60-70 tusen skulle jag tro. Baserar detta på ett liknande proj jag gjorde, då med 15m2 Sorselestuga som gick på 25 och sen gick det ungefär lika mycket till innan det var möblerat och klart. En Sorselestuga 20m2 går på 35.
 
Ok tack för svar!
Sorselstugan är inte isolerad eller hur enkel vägg ser det ut som?
Sorselstugan är en bygg satts någon som vet vad det kan kosta med lösvirke?
 
Nej, Sorselestugan är en oisolerad byggsats. Det som tillkommer är takbeklädnad, invändig regling, isolering, innerväggar, elinstallation, målning m.m. Det blir nog lite billigare att bygga med vanlig brädfasad. Men det var himla smidigt med byggsats, bra passform och väldigt enkelt.
 
  • Gilla
bullerberga
  • Laddar…
Min 48 kvm stuga gick på ca 210000 med inrednign och allt
http://klasoida.blogspot.se/

CA-Boden (som jag byggde med) har en byggsats på en 23 kvm stuga för 59000 kr
Sen tillkommer ju isolering och ev andra tillval, el, vvs etc om man skall ha det och förstås arbetet om man inte bygger själv.

Att bygga med byggsats är iaf ngt som jag varmt kan rekommendera, då får man allt + ritningar och sliper alla dessa åkturer för att komplettera saker man kommer på att man behöver, och dessutom är det mesta tillsågat, och uppbyggt i block osv

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.