Vill bara tipsa om att istället för att köpa dyra skarvdon till slingorna kan man köpa 100 toppklämmor för 149:- och en tub silicon med pip för 69:- på Clas Ohlson.
Skala av 15-20 mm på tråden skruva dit klämman hårt, sedan skruvar du av klämman fyller i med silicon och på med klämman igen, lika bra och mycket billigare om man måste skarva mycket!
 
Jo eller så ser man den lilla delen som försumbar på en robotklippare! Skarva mycket är väl inte bra oavsett. Pch om det ska ha någon betydelse måste man väl skarva typ 100 gånger
 
Själv har jag köpt över närmare 30 st skarvar då områden lagts till och uteslutits då jag har många öar och passager och nya planteringar är på gång, jag kan bara gratulera dig att du lyckats lägga slingan utan skarvar och önska dig en lång skön sommar!
 
Klart det blir skarvar. Men jag kan ändå inte förstå varför man väljer att experimentera med sådant eftersom det är drygt om det inte funkar nästa år. Köpa 30 skarvdon kostar 540 kr på gpl. TS förslag kostar typ 200 kr. Alltså 350 kr i skillnad dock mer jobb och risken är större att man gör fel med toppklämma och silikon. Men jag menade inte något spydigt mot dig TS utan vill bara belysa en annan sida. Men bra TS att du hittat något som funkar för dig, själv är jag för lat och rädd för att testa detta! Glad sommar själv
 
De skarvdon som bla följer med till HQ, 3M scotchlok 314, finns att köpa på ebay för ungefär halva priset mot här i Sverige. Själv köpte jag ett 25pack, det går åt, har redan vridit av slingan två gånger med speed weedern:surprised:
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.