verktygsgurun skrev:
Varför gjuta fast en halv dörrkarm ? 😄
Jag törs inte gjuta 2 meter högt i ett svep så jag gjuter i flera omgångar).
 
Igår byggde jag nätburar som skydd över jordgubbsplantorna i trädgårdslandet. Blev lite väl ambitiöst, ser ut som stora kaninburar ;-)

Jordfräsen fick sig ett oljebyte oxo...
 
Plockat isär och rengjort den gamla vattenspridaren som inte ville pendla längre. Lyckades med konststycket att få ihop den igen, men den pendlar fortfarande inte. Blir väl till att kassera den och köpa en ny.
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
Hämtat gjutrör till plintar samt bärlinan som ska ligga uppe på dessa, ska göra om altanen efter vi rivit bort poolen som var nedsänkt i den.
 
Jagar hantverkare till den stundande köksrenoveringen. Försöker få tag på en elektriker samt en rörkrökare som jag kan samarbeta med i sommar. Varför är det så svårt?
 
simpa81 skrev:
Jagar hantverkare till den stundande köksrenoveringen. Försöker få tag på en elektriker samt en rörkrökare som jag kan samarbeta med i sommar. Varför är det så svårt?
Vi har mycket att göra och så är semstertider då :).
Vart bor du?
 
RulleBulle skrev:
Vi har mycket att göra och så är semstertider då :).
Vart bor du?
Semester redan ;)

Sandviken!
 
simpa81 skrev:
Semester redan ;)

Sandviken!
Du skrev i sommar :)
 
RulleBulle skrev:
Du skrev i sommar :)
Ah, det är sant :)

Men just nu går det inte ens att hitta nån som vill komma hit och titta på projektet.
 
Lämnat dryga åtta meter balkongräcke till varmförzinkning, hämtat lite k-plyfa på Byggmax samt beställt relä för att kunna styra en gammal markismotor. Markismotorn räddade jag undan soptippen, kommer bli perfekt i terassmarkisen :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Härligt att läsa varmförzinkning i stället för den vanliga horrören varmgalvanisering.

För några år sedan försökte jag få en liten 400 kg järnköl till en segelbåt förzinkad i Halmstad.
Men det blev för dyrt. Man får ju betala för vikten på järnet.
Det är väl för att den stora kostnaden är att värma upp godset till 450°C.

Var lämnade du in räcket?
 
Även med Sundström skyddsmasken så känner jag idag lite hes i halsen, nog fått i mig för mycket tegel. Idag blir det att fortsätta, dock ingen vinkelkap så det lär inte damma lika mycket :D

DSC_0025.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KnockOnWood skrev:
Härligt att läsa varmförzinkning i stället för den vanliga horrören varmgalvanisering.

För några år sedan försökte jag få en liten 400 kg järnköl till en segelbåt förzinkad i Halmstad.
Men det blev för dyrt. Man får ju betala för vikten på järnet.
Det är väl för att den stora kostnaden är att värma upp godset till 450°C.

Var lämnade du in räcket?
Det måste ju vara uppvärmningen som är grejen eftersom det går att väga hur mycket zink som gått åt för varje detalj man doppar. Priset jag fått är ungefär 12,5kr/kg och räcket mitt borde väga 165kg om jag räknat rätt, då pratar vi med kvitto.

Lämnade till Rydsgårds Varmförzinkning, de ingår i samma koncern som zinkbadarna i Halmstad.
 
OK, jag minns inte vad jag fick för pris för min 400 kg köl.
Men om det var 4.000 är det ju för mycket för en båt värd 10.000 :p

jag slipade, borstade och målade med 2-komonent epoxy och det blev mycket bra.
Tyvärr orkade jag bara med ena sidan :confused:
 
E-deklarerat gården med mera för första gången. Det var inte så dumt. Tog bara 6 timmar jämfört med "normala" två dagar. (y)

Fixar sedan Skatteverket lite prydligare utskrifter så är lyckan fullständig.


Dvs..

Så fullständig den nu kan bli i dessa sammanhang. :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.