Hej. Har haft min indego två säsonger och den har egentligen aldrig funkat som den ska. Har haft den på service flera gånger men i slutändan blir den bara sämre och sämre hela tiden. Det är aldrig samma problem två gånger. Nu har den även börjat dö. Stannar och är helt urladdad varannan dag. Har läst här på tråden att det går att ha två batterier. Har pratat med bosch om att jag vill ha ett extra batteri men dom vill inte hjälpa mig. Har googlat på 32.4v 3.0ah batteri men hittar inget ställe som säljer det. Bara alibaba men minimum ordern är 10st. Är det någon som vet var man får tag på sådana? Om det är någon som tycker att denna frågan är dum kan ni hålla det för er själva.
 
Det er gjordt plass til 2 batterier i Indegoen, men det er inte sekert at din laddstasjon eller elektronik kan hantera 2 styck. Det er og troligt at batterilådan inneholder elektronik ( laddare - balanserare ) så hvis du skal byta celler så måste du veta hvad du bejer deg ut på. Det er mycket stor brannfara i hvis batteriene blir fel laddad.

Jeg hadde kjøpt et nytt originalbatteri från Bosch, det er enkelt å installere.
 
rcjofo
Det er gjordt plass til 2 batterier i Indegoen, men det er inte sekert at din laddstasjon eller elektronik kan hantera 2 styck. Det er og troligt at batterilådan inneholder elektronik ( laddare - balanserare ) så hvis du skal byta celler så måste du veta hvad du bejer deg ut på. Det er mycket stor brannfara i hvis batteriene blir fel laddad.

Jeg hadde kjøpt et nytt originalbatteri från Bosch, det er enkelt å installere.​
tack föt ditt svar :D

har sett något om en ingego 20 som skall vara samma maskin fast större kapacitet (pga dubbla batteri). kan man sätta i en annan typ av batteri, eller finns det annan väg för att få större kacacitet?
 
Visa bilaga 88609

Såher ser det ut, den ekstra batteriplatsen er bakom motorene og den hvita kontakten er ledig. Om det vil fungere med 2 stk Bosch batterier med din basplatta vet jag inte ... du får fråga Bosch ...

Du finner trolig ingen bettre battericeller enn li-ion. de har stor kapasitet ock kan hurtigladdas...

Indego 20 er vel icke på marknaden ... 2014 modellen heter Indego 1300

Hur stor er din gressmatta ?
 
Redigerat:
Tack för bild och svar
 
Gräsytan är 960kvm enligt eniro
 
Ha ha ha!

Man tycker att man sökt över hela jävla internet, snäva sidor från Dubai och Kina och så finns skiten på Clas Ohlsson! Ha ha ha

tack så mycket för dina svar. Stor hjälp :D:);):rolleyes:
 
Men det står 2395:- inte 3295:-
 
Vände tydligen siffrorna i all hast. Dyrt hur som...
 
Är det inte Li-ion i Indego? Spontant tycker jag 2 säsonger känns som lite kort livslängd med tanke på kapaciteten. Vet du hur många timmar du fått ut?
 
Jo det är Li batterier. Laddtid & körtid går att få ut i menyn. Visst känns två säsonger kort, speciellt med tanke på att Indegon oftast går kortare tid än en motsvarande slumpklippare, så det blir ju då färre laddcykler, vilket teoretiskt borde innebära längre livslängd. Men styrs inte laddförloppet rätt så kan det ju skita sig ändå. Det kan ju dock vara isolerat till HeyDudes batteri som kan vara utsatt för tillverkningsfel eller andra omgivande faktorer som gjort att det tagit skada.

Om det stämmer att HeyDudes maskin krånglat från start med olika feltyper så känns det ju som att maskinen inte är kurant överlag. Så ett utbyte till en annan enhet vore på sin plats. Det är ju ganska många som fått sina utbytta, så har du en dokumenterad historik borde även du kunna få din maskin utbytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.