Hej,

vill gärna ha en "mobil dusch" för fritidshuset. Jag tänker på nåt enkelt, typ husvagnliknande, som man dra dit med släpkärran under sommartid och hem igen under vintertid. Finns det nåt sånt?
Ha någon ett förslag på en annan enkel lösning? Det finns varken rinnande vatten eller avlopp!

Tack på förhand!
mbh,
Christian
 
Hej igen,

det var ett bra förslag - men lite mer komfort ville vi ju ha! Tänker mer på en liten hytta (1x1m) där man står skyddad, har inbyggd vattentank och avlopp.

Tack ändå, får se om jag får nåt mer hjälp!

mbh,
Christian
 
Hemmakatten
Måste du kunna dra hem duschen? Om inte så kan du väl bygga ett litet permanent dusch"rum". Det kan göras mycket enkelt med trägolv och 2-3 väggar med vattentank på utsidan i fullt söderläge helst så att vattnet värms upp lite.
 
tack, så går det säkert, men:
- jag måste tappa vattnet etc när vintern kommer
- jag måste bygga rejält för att duschen kan klara vintern
och helst ville jag köpa nåt färdigt ;-)

 
Varför måste dushen vara mobil? Enklare förråd går ju att köpa för en inte allför hög slant på de flesta byggmarknader (om man inte gör som Hemmakatten föreslår) och en begagnad duschhörna är inte heller dyr, då finns det golvyta kvar för annat.

"Det finns inte rinnande vatten" och "jag måste tappa vattnet etc när vintern kommer" förstår jag inte. Antingen finns det vatten i ledningar som måste tappas ut eller också hämtar man vatten från en brunn och häller över i någon typ av vattenbehållare - och då är det väl bara att hälla ut det som inte använts.

Om du är ute efter någon form av "spa-anläggning" som ni tänker er kunna använda även under vinterperioden, men på annan plats, får ni väl skaffa en begagnad byggbod eller nåt som går att konvertera till badrum. Om ni inte ska använda "duschen" under vintern förstår jag inte varför den behöver flyttas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.