Mikael_L
Som rubriken. säger.

En tråd jag inte skrivit i eller bevakat tidigare.
Klickar jag "gilla" på något inlägg börjar ämnet bevakas, dessutom med epost-avisering - som jag aldrig använder eller vill ha.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Det förklarar ett och annat. Jag har nog samma problem.
 
Krilleman
Jag med av någon anledning... :x

(Observera att jag gillade ditt inlägg Mikael!)
 
Jag tycker att det snarare verkar räcka att ha läst en tråd för att emailen skall börja ramla in.

Det borde gå att stänga av generellt, inte kul med alla dessa email.

Där finns en punkt under inställningar
Du kan välja att automatisk bevaka diskussioner där du skriver inlägg. Svarar någon på dessa bevakade diskussioner får du automatiskt ett e-postmeddelande.
Men det verkar inte hjälpa att den är inställd på
Inga meddelanden via e-post
Troligen en enkel liten bugg/glitch :cool:
 
Det är lite irriterande att dessutom få ett mail per inlägg som görs, en aktiv tråd kan generera 10 mail på kort tid.
På ett annat forum jag är aktiv på får man ETT mail att det gjorts ett eller flera inlägg sedan senaste besöket.

Protte
 
Sådär ska det ju inte vara. Förmodligen en bugg - återkommer när det är åtgärdat.

Har inte upptäckt det själv, för min mail har börjat sortera bort alla aviseringar i någon korg jag aldrig tittar i ...

Om det ska vara optimalt, hur ofta vill man ha påminnelse om nytt inlägg i en tråd man bevakar?
 
Mikael_L
Marlen Eskilsson skrev:
Sådär ska det ju inte vara. Har inte upptäckt det själv, för min mail har börjat sortera bort alla aviseringar i någon korg jag aldrig tittar i ...

Om det ska vara optimalt, hur ofta vill man ha påminnelse om nytt inlägg i en tråd man bevakar?
Som det var för någon vecka sedan. :p

Då gällde någon inställning jag gjorde i min profil för länge sedan. (= jag fick inga email)
 
Ja det är nog någon som petat i några inställningar. Vi fixar det under dagen hoppas jag.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Om det ska vara optimalt, hur ofta vill man ha påminnelse om nytt inlägg i en tråd man bevakar?
Man vill ha ett mail när det kommer ett nytt inlägg. Sen vill man inte ha fler mail förrän man läser tråden.
 
ullberg
Nyfniken skrev:
Man vill ha ett mail när det kommer ett nytt inlägg. Sen vill man inte ha fler mail förrän man läser tråden.
Och så funkar det väl också idag? eller pajade det samtidigt med "gilla-buggen"? jag har inte märkt det i alla fall, men eftersom både du och Protte skriver som ni skriver blir jag lite fundersam. Det kanske bara är en gudfadersbugg...
 
Hmm, faktum är att jag är också drabbad...
 
Tror även lägre kretsar är drabbade Ullberg, åtminstone jag. Började för en tid sen och kunde inte fatta varför, tidigare funkade valen i profilen men nu kommer mailen och triggas olika om man är inne via mobilen eller datorn.
 
Tack för felrapporten. Felet håller på att åtgärdas i skrivande stund. Felet har påverkat alla medlemmar som gillat ett inlägg de senaste veckorna.
 
Förklarar varför det inte påverkat mig ;)
 
ullberg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.