Det oroar mig lite att Nerre ser det som maskerad med arbetsbyxor. För mig är det allvar när de åker på :)
 
S
mexitegel skrev:
Det oroar mig lite att Nerre ser det som maskerad med arbetsbyxor. För mig är det allvar när de åker på :)
finns inga mindre allvarliga än byggjobbare(y)
må hända många ser tuffa eller tjuriga ut. men mycke döljer sig under ytan
 
SBH skrev:
finns inga mindre allvarliga än byggjobbare(y)
må hända många ser tuffa eller tjuriga ut. men mycke döljer sig under ytan
Om vi pratar om proffs ja :D. Jag tänkte på oss hemmafixare.. :)
 
S
mexitegel skrev:
Om vi pratar om proffs ja :D. Jag tänkte på oss hemmafixare.. :)
hemma brukar det va en pilsner i en eller flera fickor (y)
så värst allvarligt brukar det inte bli :p
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Det oroar mig lite att Nerre ser det som maskerad med arbetsbyxor. För mig är det allvar när de åker på :)
Haha, nä, det är hängselbyxorna som är maskerad. Midjebyxor och västbyxor har jag redan, men de passar inte riktigt den stilen jag tänkt ha.
 
Nu har jag tagit lite bilder (fast när jag la in i datorn såg jag att jag hade missat att kameran stod på "slow sync" så det blev lite rörelseoskärpa trots blixt).

Vi kan börja med den mystiska minifickan vid ena bröstfickan, har placerat ett R6 (AA) batteri där för att visa på storleken.
IMG_3115.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att locket för den stora fickan inte riktigt täcker hela fickans bredd förstår jag att det är för att man ska kunna ha en kulspetspenna (eller annan penna med clips) sitta där.

Sen har vi då de där banden som jag alltid funderat över, de som den rosa och gröna pennan ligger under på bilden.
IMG_3114.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag stoppade i tumstocken på den här bilden blev lite lite osäker på om den kanske ska vara i den raka fickan, fickan med sned slå var nämligen väldigt bred märkte jag. Är fickan som jag stoppat pennan i tänkt just som en alternativ pennficka bara?
IMG_3116.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På benfickan på andra sidan är det kanske mest generella fickor.
IMG_3117.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den lilla fickan med lock lär man nog inte vilja ha mobilen i i alla fall, den känns väldigt utsatt där (slår i allting ungefär). Ciggpaket för rökare går inte ner där heller, än mindre snusdosa...
 
  • Gilla
Stenolofanders
  • Laddar…
Kan ju inflika också att de andra arbetsbyxor jag har inte har lika många "udda" fickor, därför jag började fundera lite extra på detta:)
 
Har problem att jag fyller fickorna, man hittar alltid något bra vid tömning av fickorna innan tvätt.

mvh
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
Vissa i min familj hittar sina prylar först efter tvätt och/eller när tvättmaskinen börjar låta konstigt...
 
I banden på bild nummer två sätter du saker med bältesclips. Typ måttband etc.
 
Tack! Ett frågetecken uträtat:)

Det där mini-fickan är den jag är mest fundersam på som sagt var... Det går alltså knappt ner ett R6-batteri i den... och så är det ett lock på den till köpet... Nyckelficka?? (Påminner om det minimala nyckelfacket på mina löparbrallor.)
 
Mikael_L
Du vet väl vad den pyttelilla jeansfickan är till för? :)
28.3.2006-13_04_2.jpg
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Pennfickor i olika storlekar är bra när man har många olika storlekar på pennor som blyertspennor. Tuschpennor. Snickarpennor. Ritsar mfl.
 
Mikael_L skrev:
Du vet väl vad den pyttelilla jeansfickan är till för? :)
Jag har alltid tagit för givet att det är en myntficka, men googlade lite nu och tydligen så kan det vara så att den traditionellt användes för fickuret.
 
Mikael_L skrev:
Du vet väl vad den pyttelilla jeansfickan är till för? :)
[bild]
Man hade guld i den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.