Hej,
vi har en Maxx7 som har börjat krångla.
Sympton:

Startade ett nytt tvättprogram, efter en stund så löste jordfelsbrytaren ut.
Efter återställningen visade tvättmaskinen F:21, i displayen,. (Tvättis löste jordfelsbrytaren)

Jag har försökt att återställa felkoden, men den kommer fram igen, kan vara kolen som är slut.

Det största problemet är
Hur får jag upp luckan, när maskinen visar felkoden hela tiden?
Det finns tvätt i maskinen som är blöt, jag vill kunna ta ut den. Service och reservdelar tillgängliga först på måndag.

// Vallenman
 
Du har pm
 
Lånar tråden.
Jag har samma problem felkod 21. Hur nollställer man maskinen?
Jag lyckades tvätta arbetsbyxorna med en ask full med volfram 1.6 - 2,4mm. Ca 10st runda metall "spikar" vässade i båda ändar. 1 satt fastkilad mellan trumman och yttre skalet (den som sitter under/runt trumman). Nu har jag tagit loss "spiken" så att trumman går att snurra igen och vill testa om maskinen fungerar, ifall det är någon mening att skruva isär den helt för att plocka upp resterande volfram nålarna.
 
Vad sa din fru :)
(Du har pm)
 
Sambon ruskade på huvudet ;-)
Jag har nu nollställt maskinen och har tvättat 3 maskiner, den fungerar som vanligt. Jag öppnade övre locket och konstaterade att det ser krångligt ut att öppna höljet som trumman ligger i så jag lät bli. Håller tummarna att wolframen ligger kvar och inte kilar fast trumman! Tack för hjälpen.
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.