Förbättring pga ändrade branschregler är lite upp till fb och nästan alla bolag har sina egna tolkningar av vad som räknas som "förbättring".

Så du får stå för ca 140 000 själv plus självrisken och åldersavdraget (totalt 160') och du får hjälp med 90 000 från fb i ersättning. Har jag tolkat det rätt då?

Försök förhandla lite och begär 100' i ersättning kontant, så kan du välja entreprenör själv, som uppfyller dina kriterier. Det kan du isf motivera med att dom kan stänga ärendet och slippa administrationen med entreprenören.
 
Fast kontantersättning brukar vara låg i förhållande till kalkylen. Skulle gissa att kontantersättning landar på 40000 snarare....,.
 
Så du får stå för ca 140 000 själv plus självrisken och åldersavdraget (totalt 160') och du får hjälp med 90 000 från fb i ersättning. Har jag tolkat det rätt då?
.
Ja, så tolkar jag det. Tycker det var jättedyrt. Själva kakel, klinkers o inredning som kalkyleras är ca 23000kr.
 
Även om du bara skulle få 50 000 i kontantersättning skulle du få en bättre deal eftersom du då förmodligen kan nyttja ROT-avdraget. Och 250 000 för ett badrum på 5 kvm där rör återanvänds innebär att badrummet kostar 50 0000 kr/kvm och det är helt klart dyrt, för att inte säga nästan oskäligt! När jag gjorde mitt badrum på 6 kvm i vintras landade det på 30 000 kr/kvm och då var allt nytt och av normalstandard, och det tyckte jag då var ganska rimligt, men i överkant.

Kakel, klinker och inredning för 23', jovars, helt ok, om en del återanvänds.
 
Vanbeasten skrev:
Även om du bara skulle få 50 000 i kontantersättning skulle du få en bättre deal eftersom du då förmodligen kan nyttja ROT-avdraget. Och 250 000 för ett badrum på 5 kvm där rör återanvänds innebär att badrummet kostar 50 0000 kr/kvm och det är helt klart dyrt, för att inte säga nästan oskäligt! När jag gjorde mitt badrum på 6 kvm i vintras landade det på 30 000 kr/kvm och då var allt nytt och av normalstandard, och det tyckte jag då var ganska rimligt, men i överkant.

Kakel, klinker och inredning för 23', jovars, helt ok, om en del återanvänds.
Ja, visst låter det dyrt. Företaget är ej heller våtrumsbehörigt. Vet dock inte om deras underleverantörer är det men hela badrummet skall ju helst fylla normen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.