Nu vet jag inte hur det har gått för dom som skrivit i denna tråd med dessa funderingar men att påstå att det inte finns bra lösningar tycker jag inte stämmer!
Kolla in Audion Pro:s lösning som heter WF100.
http://audiopro.se/products/living-wf100
Införskaffar mig troligen det själv inom en snar framtid så tyvärr har jag inte provat.
Finns på nätet för 990kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501988
 
Men bara tre olika huskoder? Kan blir problem om man bor i lägenhet och grannarna kör samma system?
 
Saxat fr hemsida
"Med parning låser du ditt Audio Pro-nätverk från andras Audio Pros trådlösa nätverk. I oparat läge fungerar TXD200 och RXD200 med alla trådlösa Audio Pro-produkter."
http://audiopro.se/products/living-wfd200
 
Om du kör Apple är ju airfoil och AirPlay sjukt smidigt. Har min stereo kopplat till en AirPort express, funkar kanon! I airfoil kontrollerar du vilka AirPlay högtalare som ska vara aktiva. Sonos är ju ett system som, om jag har förstått rätt, inte går att synka med AirPlay produkter så man får välja vilket system man vill köra.
 
Om jag förstod hemsidans info rätt så måste man koppla den till hörlutsutgången på stereon? Knappast optimalt, men det kanske går att fixa någon adapter så att man kan koppla den till högtalaranslutningarna?

Hur som helst så lessnade jag (trådstartaren) på att leta efter trådlösa alternativ. Jag la ner ett hästjobb med olika typer av borrar, stämjärn, bågfilsblad, kniv och tejp och lyckades få fram högtalarkablar till köket. Så nu kör jag bara kabelbundet istället.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Nja, du kopplar från stereons vanliga (röda,vita) utgångar till en 3.5 ingång på Airporten. Funkar prima! Inget hemmabio ljud men det behövs knappast för att spela musik lite smidigt.
 
ullberg
carlfredrik skrev:
Nja, du kopplar från stereons vanliga (röda,vita) utgångar till en 3.5 ingång på Airporten. Funkar prima! Inget hemmabio ljud men det behövs knappast för att spela musik lite smidigt.
Jag skulle vända på begreppen utgång och ingång i detta (i min värld har airPort:en en ljudutgång som ska kopplas till stereons ljudingång) men i övrigt håller jag med, funkar prima!

ang. Sonos och airPlay så går dessa att integrera om man har Sonos som huvudsaklig ljudbärare, men inte tvärt om. Man kan koppla en airPort utgång till en av Sonosens ingångar, och då kan man via den spela airPlay-ljudet i alla sonosenheter. Men att få in sonosljud i airPlay (det omvända) går inte då det inte finns "airPlay-ingångar"

/U
 
ullberg skrev:
Jag skulle vända på begreppen utgång och ingång i detta (i min värld har airPort:en en ljudutgång som ska kopplas till stereons ljudingång) men i övrigt håller jag med, funkar prima!/U
Helt rätt! Stod i köket och stekte bacon samtidigt, så det gick lite fort där :)
 
Stämmer bra angående integration av Sonos och AirPlay, så har vi det. Börjar någon (min fru) spela via AirPlay (i Spotify på sin iPhone) så byter Sonos automatiskt till den ingången och spelar hennes musik i hela hemmet, funkar fint!
 
ullberg skrev Visa originalJag skulle vända på begreppen utgång och ingång i detta (i min värld har airPort:en en ljudutgång som ska kopplas till stereons ljudingång) men i övrigt håller jag med, funkar prima!/U
Helt rätt! Stod i köket och stekte bacon samtidigt, så det gick lite fort där
Det där förstod jag inte.

Ljudet skall ju gå ut ur stereon till högtalarna, då är det väl en utgång man skall använda för att ta ljudet till högtalarna. Är inte högtalaranslutningen (röd-vit) en utgång?
 
ullberg
Skogsbullen skrev:
Det där förstod jag inte.

Ljudet skall ju gå ut ur stereon till högtalarna, då är det väl en utgång man skall använda för att ta ljudet till högtalarna. Är inte högtalaranslutningen (röd-vit) en utgång?
Två olika saker, Airplay är ett system för att strömma musik från en digital källa (dator/telefon etc.) till en stereo (eller ett par högtalare med inbyggd förstärkare, s.k. aktiva högtalare) och då ska musiken gå från en utgång på airplaymottagaren (exv. en airport express) till en ingång på förstärkaren, antingen i form av en stereo (från vilken det sen går sladdar via en utgång på stereon till högtalarna) eller direkt till ett par aktiva högtalare.
 
Redigerat:
Jo, men själva vitsen med denna tråd var ju att det inte handlade om överföring av musik från digital källa till stereo eller högtalare. Sådana trådar finns det många.

Problemet var att föra över ljud från stereon till ett par högtalare utan att dra kablar. Det var därför jag undrade hur WF100 fungerade på det området. Och jag blir fortfarande inte klok på hur det skall fungera. Kan man få ut ljudet ur högtalarutgångarna och sedan skicka det trådlöst till en mottagare på en högtalare?
 
Nej, högtalarsladdar kan inte vara trådlösa. Signalsladdar kan vara. Så att säga.
 
M
Tänk att skicka 7x100w trådlöst till högtalarna (hemmabio) det blir nog ganska varmt i soffan.... :rolleyes:
 
Micke64 skrev:
Tänk att skicka 7x100w trådlöst till högtalarna (hemmabio) det blir nog ganska varmt i soffan.... :rolleyes:
Det är väl därför man använder aktiva högtalare i dessa sammanhang. Bättre att skicka en svag signal som förstärks på plats än att få 700W genom kroppen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.